Sledování zákazníků by mělo být pro každou společnost nejvyšší prioritou. Koneckonců, vaši zákazníci řídí vaše podnikání. Je tedy smysluplné věnovat pozornost tomu, jak interagují s vaší značkou.
Udržení pozitivního vztahu se zákazníky
Můžete vaše zákazníky a jejich chování na internetu sledovat, ale přímý kontakt nic nenahradí. Nejzásadnější je skutečně stavět pozitivní a stabilní vztahy se zákazníky. A dělat to tak, že je budete potkávat přímo tam, kde se vykytují. Ať už je to na Facebooku nebo v místní kavárně. Vše je totiž o vztahu mezi firmou a zákazníkem, který je založený na důvěře a spolehlivosti.
Používáte při své práci tabulky Google? Ulehčíte si díky nim práci.
Zákazníci vám toho řeknou mnoho díky jejich chování a nakupování na vaší stránce.
Přečtěte si 4 tipy na to, jak se správně a dlouhodobě propojit se zákazníkem tak, aby to byla oboustranně výhodná spolupráce.
#1 Snažte se být orientováni na osobu, ne na transakci
Podle těch nejlepších obchodníků je zásadní, vytvořit si s vašimi klienty osobní vztah. Jen tak můžete dlouhodobě udržovat obchod ve skvělém vztahu, který navíc bude příjemný oběma z vás. S tím samozřejmě také souvisí to, že místo toho, abyste byli agresivní a snažili se svůj produkt prodat, buďte raději něco jako milý konzultant a konverzační společník, který o daném produktu pouze vypráví. Ve stejnou chvíli ale dejte pozor na to, aby klienti jasně vašemu produktu porozuměli.
Nikdo nemá rád obchodníky. Nemluvte hned o svém produktu, ale zeptejte se na byznys klienta.
#2 Zaměřte se na kontakt tváří v tvář
Je celkem běžné, že dojde k nedorozumění, když jste s klientem v kontaktu hlavně přes technologie bez toho, abyste se navzájem se zákazníkem viděli tváří v tvář. Pokud se totiž uvidíte, můžete spolu lépe komunikovat. Ideální je tedy skutečně se setkat mimo veškeré technologie a snažit se vašeho potenciálního klienta poznat do hloubky. Nezapomínejte ovšem také na to, že někteří lidé mají rádi komunikaci z určité "vzdálenosti". Zeptejte se proto každého klienta zvlášť, co je mu příjemnější.
#3 Mějte klientův úspěch na prvním místě
Pokud bude šťastný váš klient, udělá vám dobrou reklamu, a váš byznys se bude díky tomu zlepšovat. Přestože si můžete připadat velmi zaneprázdění (a může to být navíc i pravda), snažte se stále přizpůsobovat vašim klientům. Pokud vám dají potřebný prostor na schůzku, snažte se vejít právě do těchto nabídnutých dnů a hodin. Neodkládejte vaše setkání, ale skutečně domluvené schůzky dodržujte.
#4 Ukažte svou vděčnost
Stejně tak, jako podporujete svou rodinu a přátele, ukažte i svým klientům, že vám záleží na jejich úspěchu. Jsou to přeci lidé, díky kterým máte peníze a proto by měla být radost pro ně pracovat. Snažte se s nimi vytvářet osobní příjemný vztah, který nakonec bude vyhovovat vám oběma. A nezapomínejte posílat pozvánky na akce, slevové kartičky nebo přání k Vánocům. :)