Doba poměrně pokročila a ten, kdo nemá založený profil LinkedIn, začíná za ostatními pomalu pokulhávat. Založte a vyšperkujte si profil tak, že bude pro zaměstnavatele mezi ostatními profily nepřehlédnutelný.
Profesní zkušenosti na LinkedIn
V první řadě je samozřejmě potřeba založit si LinkedIn profil. Poté je potřeba vyplnit veškeré důležité informace tak, aby byli pro vašeho potenciálního zaměstnavatele zajímavé. LinkedIn je totiž přínosný v tom, že pokud hledáte práci snů, může vás na LinkedIn, díky vašemu zajímavému profilu, oslovit firma sama. Jaké strategie ovšem při vyplňování profilu použít, abyste nezapadli mezi ostatními kandidáty aneb jak vylepšit LinkedIn?
Absolvent nebo dlouholetý zaměstnanec. Všichni si mohou pomocí LinkedIn jako uchazeči o práci velmi zjednodušit život.
1. Napište výrazný popis
LinkedIn vám nabízí možnost popsat se několika slovy, či větami hned pod vaší fotkou a jménem. Přestože se tedy nabízí, abyste do popisu jednoduše napsali: překladatel, marketing analyst, atd, ...zkuste to udělat trochu kreativně. Popište, kdo jste a co chcete vytvářet. Můžete zkusit například: Marketingový profesionál se smyslem zachytit vždy to nejdůležitější, překladatel, který miluje příběhy, atd. Nebojte se tedy trochu si s tímto popisem pohrát.
2. Vložte profesionální fotky
Jak už jsme naznačili výše, LinkedIn si, nepřekvapivě, přeje také vaši profilovou fotografii. Zde byste měli postupovat tak, jak kdyby to byl vzor životopisu. A ono svým způsobem vlastně taky je. Žádné fotky z dovolené, ale profesionální portrétové fotografie. Co se týče fotky v pozadí, vybírejte také obezřetně. Může se hodit fotka krajiny, hor nebo moře. Chce to jednoduše něco neutrálního. Dejte si ovšem pozor na to, abyste neporušovali autorská práva a vždy použijte buď svoji vlastní fotografii anebo fotografii z veřejné fotobanky.
Podívejte se také na kurz úprava fotek, pokud chcete vaši fotografii trochu vylepšit.
3. Používejte klíčová slova
Souhrn vašich schopností a znalostí umí LinkedIn lépe, než jak to umí životopis anebo motivační dopis. Zde máte jednoduše prostor pro to, abyste popsali své jedinečné vzdělávací a profesní zkušenosti, které budou pro firmy lákavé. Řekněte recruiterům, co děláte teď a co plánujete do budoucna. Pohrajte si trochu se slovy a nebojte se popsat vaše schopnosti klíčovými slovy (online marketing, copywriting, data anylysis,...)
V profilu LinkedIn máte, na rozdíl od životopisu, možnost ukázat svoji osobnost.
4. Popište významné pracovní zkušenosti
Sekce zkušeností se nejvíce blíží tradičnímu životopisu. Zde můžete popsat kde jste pracovali, v čem a jak. Nebojte se použít i některé pracovní pozice, které už jsou nyní mimo váš obor, pokud jsou zajímavé. Můžete díky ukázat, jaké schopnosti jste si díky nim vytvořili a kam vás to posunulo.
5. Nebojte se poukázat na čísla
Je velmi dobré popisovat svoje zkušenosti, ale čísla dokážou jednoduše ukázat co ve vás je. Ukažte potenciálními zaměstnavateli, proč byste pro něj mohli být zajímaví. Povedlo se vám zvednout prodeje? Má díky vám stránka o tisíce více sledujících? Nebojte se popsat konkrétní úspěchy. Také se hodí poukázat na zajímavé projekty, jejich jste byli součástí. Pestrostí navíc ukazujete také svou flexibilitu a kreativitu.