Moderní nábor se posouvá čím dál víc směrem k online. Co když ale na nabídky práce nedostáváte dostatečné množství vhodných uchazečů? Přečtěte si, v čem může být problém, a co je základ úspěšné inzerce pracovní nabídky.
Problém č.1: Hodně náštěv, ale málo uchazečů
Pokud máme hodně náštěv a celkových zobrazení naší inzerce práce, pravděpodobně jsme upoutali pozornost uchazečů. Zdá se, že uchazeči hledají podobnou práci té, kterou jsme sdíleli, ovšem z nějakého důvodu, je náš inzerát nezaujal nakonec na tolik, aby na něj i odpověděli. V čem může být problém?
- Váš popis obsahuje negativní slova
- Příliš dlouhý popis pracovní nabídky a žádný výčet benefitů
- Absence výše mzdy
- Příliš mnoho vyjmenovaných vlasností - uchazeč může mít pocit, že na takovou pozici vlastně vůbec”nemá”
- Cizí slova v inzerátu, která uchazeče mohou mást
To, že na váš inzerát klikne velké množství lidí ještě nic neznamená.
Problém č.2: Nízké zobrazení vašeho inzerátu
Pokud vás trápí to, že lidé na vaši pracovní nabídku vůbec neklikají, pravděpodobně jste udělali nějakou chybu. Jaká chyba to pravděpodobně (kromě těch už výše zmíněných) může být v tomto případě?
- Příliš obecný titulek práce (Asistenka/Asistentka do firmy Kooperativa)
- Nezajímavý titulek/popis práce
- V případě regionální nabídky není upřesněno, jak (ne)bude zajištěna doprava do místa výkonu práce
- Není o tento typ práce zájem - je třeba zlepšit a ozvláštnit inzerát, aby zaujal i ty, kteří práci zrovna nehledají
Vaše pracovní nabídka musí na první pohled zaujmout i ty, kteří práci zrovna nehledají.
Jak se zlepšovat
Pokud chcete produkovat skutečně chytlavé inzeráty pracovních nabídek, musíte nejdříve zjistit, co vlastně funguje. Mluvíte k uchazečům s nižším vzděláním? Pravděpodobně je budou zajímat spíše benefity a nikoli to, že budou pracovat s moderními přístroji. Snažíte se naopak obsadit velmi kvalifikovanou pracovní nabídku? Vypište více, na čem by jedinec pracoval a jaké by bylo jeho pracovní prostředí.
Sledujte výsledky vašich inzerátů
Je jedno, jestli pracovní nabídky sdílíte pro svou firmu nebo pro klienta. Vždy budete potřebovat nějaké výsledky. Sledujte tedy nejen to, kolik lidí na váš inzerát klikne a navštíví jej, ale taky to, kolik lidí na nabídky práce skutečně zareaguje. Protože vždy můžete přilákat ještě více lidí, než to na první pohled vypadá.