Jak si v dnešní době založit e-shop? | VímVíc.cz

Jak si v dnešní době založit e-shop?

19. 10. 2021

Přemýšlíte o tom, že se pustíte do online podnikání, ale nevíte, jak začít? Před založením e-shopu je potřeba, abyste si promysleli pár věcí. Podívejte se na návod, jenž pro vás připravili specialisté na tvorbu a pronájem e-shopů FastCentrik, který vás provede celým procesem od výběru zboží po spuštění online prodeje.

Stanovte si, co budete prodávat

Ještě před založením e-shopu byste si měli udělat jasno v tom, jaké zboží budete svým zákazníkům nabízet. Chcete prodávat vlastní produkty nebo přeprodávat zboží od jiných výrobců? V případě, že se rozhodnete pro prodej vlastního zboží, je vhodné provést si analýzu konkurence a stanovit si vaše USP. Jestliže dáte přednost druhé zmiňované možnosti, pak si musíte promyslet logistické záležitosti i možnosti skladování. Pozornost však věnujte také druhu zboží, které chcete prodávat. Produkty s nízkou marží, jako je spotřební elektronika nebo bílé zboží, se nachází v silném konkurenčním prostředí.

Poznejte svého zákazníka

Nestačí najít vhodný produkt. Musíte také vědět, komu ho budete prodávat. K tomu můžete využít persony, což jsou profily fiktivních osob, které reprezentují uživatele vašich služeb či výrobků. Persony si sepište opravdu důkladně. Zamyslete se nad povoláním, příjmy, zájmy i místem bydliště vašich potencionálních zákazníků.

Výběr vhodné právní formy podnikání

Jedním z prvních kroků při zakládání e-shopu je výběr právní formy. Existuje několik kritérií, podle kterých zvolit vhodnou formu podnikání. Mezi ně patří například typ činnosti, účast společníků či předpokládaný obrat. Vaše základní rozhodnutí tedy je, zda chcete založit společnost nebo se stanete živnostníkem. Zřízení živnostenského oprávnění je jednodušší a do začátku vám postačí, například společnost s ručením omezeným má však oproti němu řadu výhod. Působí na zákazníka více důvěryhodně a je ochranou osobního majetku proti dluhům.

Registrace domény

Doména je název vašeho internetového obchodu a zároveň je to vaše značka. Je tedy důležité, abyste název volili pečlivě. Doménu vždy volte co nejkratší, nejjednodušší a lehce zapamatovatelnou. Když se pro nějakou doménu rozhodnete, ověřte si, zda je volná a následně ji můžete zaregistrovat.

DPH

V případě, že je zboží na vašem e-shopu zaměřeno na spotřebitele, a nikoliv na velké firmy, přihlášení k DPH řešit nemusíte. Plátcem DPH se stáváte, pokud:

  • Máte roční obrat minimálně 1 milion korun
  • Získáte majetek prodejem podniku nebo privatizací
  • Vykonáváte podnikání po zemřelém plátci
  • Máte členství ve sdružení, které je plátcem DPH
  • Pokud poskytujete služby nebo zboží i mimo ČR

EET a GDPR

EET se vás netýká, pokud od zákazníků přijímáte platby kartou, bankovním převodem nebo online platbou. V případě, že zákazníkům umožníte platit hotově (při převzetí v kamenné prodejně), pak už EET řešit musíte. Co se týče GDPR, tomu se nevyhnete. Nejedná se však o žádnou katastrofu. Přečtěte si náš článek, kde se o GDPR dozvíte více informací.

Výběr e-shopového řešení

Ve chvíli, kdy už víte, co budete prodávat a máte vyřízené veškeré administrativní záležitosti, přichází na řadu volba e-shopového řešení. Na výběr máte ze čtyř možností:

  • Pronájem e-shopu – je vhodný pro začínající podnikatele. Mezi hlavní výhody tohoto řešení patří nízká cena, pravidelné aktualizace i eliminace starostí spojených s vývojem e-shopu na vlastní pěst. Pronájem e-shopu však většinou nelze individuálně přizpůsobit dle vlastních funkcí, či grafickým úpravám na míru.
  • E-shop na mírutvorba e-shopu na míru je časově a zejména také finančně náročnější. Avšak pokud máte jasnou představu o tom, jak by měl váš e-shop vypadat, tady si ji můžete splnit. Internetový obchod na míru vám totiž nabídne funkce, které požadujete.
  • Open-source – toto řešení s sebou může nést bezpečností rizika, chyby či problémy při programování. Můžete však využít licencované open-source řešení, kde platíte převážně za moduly, jenž potřebujete pro váš e-shop využít. Největší slabinou open-source řešení jsou samotní vývojáři, kteří vám sice velmi rychle dodají hotový e-shop, avšak následná péče, support a rozvoj jak aplikační, tak bezpečnostní a rychlostní vás může přijít draho.
  • Hybridní e-shop – je vhodný pro rychle rostoucí e-shopy, kterým již pronájem e-shopu či open-source řešení nestačí. Hybrid je určený firmám, které potřebují růst a individuálně přizpůsobit svůj e-shop potřebám trhu. Hybridní e-shop nabízí funkce krabicového řešení, ale lze jej individuálně přizpůsobit vašim potřebám. Nemusíte tak čekat na dlouhou implementaci a investovat velké vstupní náklady, jako je tomu u e-shopu na míru.

Výběr dodavatele

Výběr dodavatele se vás týká, pokud zvažujete přeprodej zboží od jiného dodavatele. V tom případě byste si měli dodavatele vybírat podle kvality zboží, dostupnosti, rychlosti dodání, délky splatnosti faktur a ceny.

Dopravci a platební metody

Jestliže již máte vše vyřešeno, zbývá vám stanovit si, jak se zboží dostane k zákazníkům. Bude to pomocí České pošty, přepravních společností jako je např. PPL či GLS nebo zvolíte osobní odběr?

A pokud jde o platební metody, máte možnost volit mezi dobírkou, online platbou, platbou bankovním převodem nebo platbou při převzetí v kamenné prodejně.

Spuštění e-shopu a jeho správa

Spuštěním e-shopu vaše práce nekončí, ale teprve začíná. Musíte se začít zabývat vyřizováním objednávek, reklamací, pracovat na optimalizaci e-shopu i na marketingu. Pokud byste si s něčím nevěděli rady, můžete kontaktovat technickou podporu, která je vám plně k dispozici. Zároveň vám můžeme pomoct s přípravou e-shopu ke spuštění, grafikou na míru i online marketingem. Podívejte se na nabídku našich doplňkových služeb.

Proč si vybrat řešení od NetDirectu?

Zaměřujeme se na začínající e-shopaře či malé a střední firmy, které chtějí využít krabicové řešení formou pronájmu FastCentrik nebo potřebují individuální přístup, který nabízíme prostřednictvím řešení FastCentrik Hybrid. Pro náročnější zákazníky se specializujeme také na vývoj e-shopových řešení na míru, kde jsme byli u zrodu projektů jako je Alza, Notino, Mironet či Astratex. Nyní patří mezi naše klienty společnosti Tipa, Expert Elektro, Ardon, Desigual, Rituals a další.

Zároveň našim klientům nabízíme již od roku 2002 neustálý rozvoj a růst pod jednou střechou spolu s širokou nabídkou služeb online marketingu.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Start kariéry