Zajímá vás, jak vypadá přijímání nových zaměstnanců do jednoho z největších tuzemských mediálních domů? O výběru kandidátů, jejich uvedením do firmy i prvních krocích ve společnosti MAFRA nám pohovořila Kateřina Cedzová zastávající pozici HR recruiter.
Co je MAFRA
Multimediální skupina MAFRA je jedním z největších mediálních domů v České republice. Zastřešuje tisk, online, televizi i rozhlas. Nejznámějšími tituly jsou Mladá fronta DNES, Lidové noviny či týdeník TÉMA, do online světa hodně promlouvá portál iDNES.cz, Playtvak.cz či lidovky.cz. Centrála sídlí na v Praze, přímo v Anděl Media Centru v blízkosti metra Anděl.
Co nového kolegu první den v práci čeká? Co je u vás ve firmě na prvním dni v práci pro nového kolegu zajímavého či netradičního?
Před nástupem je kandidát v kontaktu s HR oddělením, aby se zajistily potřebné administrativní náležitosti. Dále je také naplánována vstupní lékařská prohlídka. Náš budoucí kolega pak obdrží pozvánku na uvítací den, který probíhá vždy první pracovní den v měsíci na naší centrále v Praze.
Program uvítacího dne:
- Přivítání nováčků ze strany HR – nově příchozí obdrží desky s pracovně právní dokumentací a následně se všichni seznámí i mezi sebou
- Právní minimum – kolegové z právního oddělení představí základní směrnice, kterými je třeba se řídit
- Seznámení s vedením společnosti – osobní prezentace představenstva
- Exkurze do historie iDNES – soutěž o cenu
- Oběd v našem firemním Bifé
- HR minimum – zástupce HR oddělení představí základní směrnice, procesy a systémy, se kterými je třeba pracovat
- IT minimum – kolegové z IT seznámí nováčky se systémem, technikou a poučí o bezpečnosti využívání svěřené techniky
- Focení do telefonního seznamu
- Prohlídka budovy – zástupci jednotlivých oddělení vždy představí, co konkrétně mají na starosti a také, v čem jim mohou v praxi pomoci
- Školení bezpečnosti práce
- Uvítání v novém týmu – každý nováček má připraven pracovní stůl, techniku a obdrží dáreček
- Uvítací e-mail od HR – shrnutí všeho důležitého + příručka pro nové zaměstnance i odkaz na intranet, kde je možné najít veškeré aktuální informace a novinky
Každý náš budoucí kolega obdrží pozvánku na uvítací den.
Probíhá u vás ve firmě adaptační proces? Máte definované přesné kroky?
Konkrétní proces je závislý na pozici. V portfoliu pozic naší mediální skupiny jsou pracovní pozice od tiskaře, přes specialisty call centra, obchodníka až po specialisty v IT. Mimo uvítacího dne se pak novému kolegovi věnují přímí nadřízení a seniorní kolegové tak, jak to má dané oddělení nastavené.
Jakým způsobem seznamujete nového kolegu s kolektivem?
V rámci uvítacího dne provedeme nové kolegy po budově tak, aby věděli, kde se nachází jednotlivá oddělení a poslechli si od kolegů, co které oddělení dělá. V rámci týmu se pak nováčka ujme kolega, který ho kolečkem seznámí se zbytkem týmu a zasvětí ho do všeho důležitého. Zároveň máme firemní intranet, kde je telefonní seznam s fotkami všech zaměstnanců (kteří s tím souhlasí). Díky němu si nový kolega ke konkrétnímu jménu může snadno přiřadit konkrétní tvář.
V neposlední řadě je důležité zmínit, že vztahy navázané první uvítací den přetrvávají a nováčci mají známé napříč společností – nejen ve svém oddělení.
Vztahy navázané první uvítací den přetrvávají a nováčci mají známé napříč společností – nejen ve svém oddělení.
Jaká firemní kultura a atmosféra u vás panuje? Máte například přesně stanovený dress code?
V rámci naší firemní kultury nemáme zaveden jednotný systém oslovování. Nejbližší kolegové si standardně tykají. Záleží na konkrétní situaci, ale dále se zachovává oslovení jménem a vykání. U nás ve společnosti není dress code oficiálně nařízen. Respektujeme osobitý styl každého zaměstnance. Při jednání s klienty a na schůzkách se vzhledem k reprezentaci naší skupiny doporučuje styl business casual.
Proběhne nějaké školení? Jak dlouhé je a co všechno je jeho obsahem?
Samozřejmě, záleží však na pozici, kterou nováček zastává. Už celý uvítací den je vlastně takové školení. Nováčkům je představeno portfolio našich produktů, směrnice i pracovně právní agenda. Samozřejmě se absolvuje školení bezpečnosti práce, školení řidičů, v odborných pozicích tiskáren jsou zaměstnanci školeni na specifika konkrétních strojů, se kterými budou pracovat.
Celý uvítací den je vlastně takové školení. Nováčkům je představeno portfolio našich produktů, směrnice i pracovně právní agenda.
Má nový kolega k dispozici zkušenějšího kolegu/mentora, který se mu po určitý čas věnuje? Jak zaučení a mentoring případně funguje?
Ano, vždy. Zaučování funguje na každé pozici trochu jinak. Například obchodníci se musí nejprve naučit portfolio produktů a možnosti, které mohou klientovi prezentovat. Postupně doprovází seniornější kolegy nebo regionálního ředitele na osobní schůzky s klienty, aby získali know-how v praxi a mohli se plnohodnotně zapojit do procesu.
Je rozdíl v zaškolování juniorního a seniorního kolegy?
Proces zaškolování je vždy individuální. Obecně záleží na zkušenostech nového kolegy a na tom, jaké jsou jeho potřeby. V průběhu spolupráce se snažíme podporovat všechny kolegy v dalším vzdělávání tak, aby mohli svou práci plnohodnotně odvádět.
Proces zaškolování je vždy individuální.
Na co zajímavého ve vašich kancelářích nebo v blízkém okolí se může kolega těšit?
Nový kolega se v rámci naší centrály v Praze může těšit na relax zónu, která je zásobena čerstvým ovocem, zeleninou a nápoji – slouží k aktivnímu odpočinku všech zaměstnanců. Máme i Bifé restaurant, kde se zaměstnanci mohou občerstvit v průběhu celého dne, máme knihovnu, kam mohou všichni přispět. Podporujeme sportovní aktivity – například lekce jógy na pracovišti.
Jaká další doporučení máte pro nového kolegu, než dorazí poprvé do kanceláře?
Hlavně přijít s odhodláním a úsměvem na tváři, o zbytek se už postaráme my.
Koho aktuálně hledáte do svého nového týmu?
Aktuálně potřebujeme posílit náš tým digitálního marketingu o Senior analytika. Hledá se také Junior markeťák pro portál VratnéPeníze.cz.
Zaujal vás tento rozhovor a máte zájem se ucházet o pozici ve společnosti MAFRA? Neváhejte a prohlédněte si aktuální nabídku volných pracovních míst.