Möbelix je progresivní obchod s kvalitním nábytkem, který má od západních Čech po východní Slovensko 18 prodejen. V jeho nabídce je k nalezení praktický a moderní nábytek, vybavení do bytu a široká škála bytových doplňků. Jako jediný prodejce v České republice a na Slovensku nabízí možnost 3D vizualizace doma u zákazníka, díky které si každý může navrhnout třeba vlastní kuchyni. Škálu možností, nové trendy i důvody, proč jsou kuchyně jejich vysněný obor, nám přiblížili vedoucí kuchyňské akademie Pavel Kozák a návrhářka a prodejce kuchyní Ivona Svobodníková.
Ivona Svobodníková (IS) se na profesionální úrovni věnovala volejbalu a za svoji kariéru objela celý svět. Když ji ukončila, pustila se do nové výzvy. Práce v Möbelixu ji přišla jako ta nejlepší volba i díky tomu, že mohla podle svých slov nakouknout do normálního pracovního světa. Kuchyně pro ni znamenají něco specifického v tom ohledu, že kuchyni si lidé většinou vybírají na příštích 10 až 15 let. Obor se mi líbí proto, že je kreativní a opravdu platí, že co nový zákazník to nové dobrodružství. Práce mě baví už jen z toho důvodu, že každý den přinese něco nového, dodává Ivona Svobodníková.
Pavel Kozák (PK) už od mládí tíhl k truhlařině a technicky zaměřeným odvětvím, proto, když se mu naskytla možnost věnovat se kuchyním, neváhal. Začínal jsem jako prodejce „kuchyňář“ na pobočce, ale měl jsem potřebu se neustále posouvat dál a rozšiřovat si obzory. Se založením technické zaměřovací kanceláře (TZK) přišly i nové možnosti seberealizace, popisuje svoji cestu v Möbelixu.
Když si bude chtít zákazník v Möbelixu pořídit kuchyni, co všechno ho čeká?
IS: Určitě první, na co se musí zákazník připravit a co musíte čekat, je střetnutí představy s realitou. Plánovat kuchyni je velmi technicky náročné a musíme se pohybovat mezi určitými mantinely. V některých případech se může stát, že se trošku pozmění vzhled kuchyně a to někdy zákazník nečeká. Takže bych určitě doporučovala mít při plánování kuchyně otevřenou mysl.
PK: Cesta ke kuchyni snů vede přes kolečko procesů. Nejprve se zákazník sejde s prodejcem, který s ním probere jeho požadavky. Poté následuje digitální zaměření reálného prostoru u zákazníka. Záměr je odeslán do TZK, kde už pracujeme se skutečnými daty a podklady. Po zpracování záměru je kuchyň vrácena zpět prodejci, který se dohodne se zákazníkem na druhém setkání. Tam se doladí veškeré připomínky a zjištěné nedostatky. Po důkladné kontrole se kuchyň a komponenty objednají. Zároveň s objednáním posíláme zákazníkovi vyhotovené instalační plány, aby vše dospělo ke zdárnému konci. Po dodání kuchyně na sklad už následuje montáž.
Kuchyňská akademie Möbelix
Díky kuchyňské akademii je možné neustále zvyšovat kvalifikaci prodejců. Zároveň jsou v Möbelix akademii školeni i úplně noví zaměstnanci, kteří se poté věnují plánování kuchyní na pobočkách. Möbelix akademie je také k dispozici prodejcům pro řešení jakýchkoliv problémů a dotazů. Absoloventi kuchyňské akademie jsou schopni zákazníkovi naplánovat a zpracovat kuchyň a obecně se orientovat v problematice a sortimentu dodavatelů.
Do plánování vstupují technologie i lidský faktor. Jaký je poměr sil?
IS: Když budu mluvit za sebe, tak u mě je poměr 60:40 % ve prospěch lidského faktoru. Pokud komunikace se zákazníkem probíhá v pohodě a jsme naladěni na stejnou vlnu, tak myslím, že úspěch je víceméně zaručen. Mně se poté pracuje lépe a zákazníci cítí, že je o ně postaráno a že jim chci opravdu pomoci.
PK: Technologie jsou v dnešní době na vzestupu a ve velké míře je využíváme i při celém procesu od plánování po konečnou montáž. Jsou nezbytné pro digitální záměry, zpracovávání zakázek v počítačovém programu až po samotnou výrobu kuchyní. Lidský faktor je ale v našem oboru stále velmi důležitou součástí, řekl bych, že naprosto rovnocennou. Nikdo a nic nenahradí osobní kontakt se zákazníkem.
Osobní kontakt a komunikace se zákazníkem jsou v Möbelixu klíčové.
Na co berete při plánování kuchyní především ohled?
IS: Asi na všechno. Ale samozřejmě vždy začínám s těmi základními údaji, jako jsou rozměry kuchyně, termín dodání, rozpočet a podobně.
PK: Nejdůležitější jsou pro nás samozřejmě požadavky zákazníků, ale vždy se snažíme plánovat kuchyň tak, aby byla především funkční a správně sloužila svým účelům. Při plánování a celkovém zpracování bereme proto ohledy hlavně na plnou funkčnost a dodržování bezpečnostních pravidel a norem.
Proč jste si vybral/a práci právě ve společnosti Möbelix?
IS: Möbelix mi přišel jako velmi sympatická firma a můžu říct, že se to potvrdilo. Kolektiv máme strašně fajn a celkový přístup je na úrovni.
PK: Möbelix je spolehlivý a férový zaměstnavatel. Co se týká odvětví kuchyní, řekl bych, že je na vzestupu. Ve firmě mám možnost zlepšovat se, rozšiřovat si vlastní obzory a profesně růst, navíc každý hlas je zde vyslechnut a brán v potaz. Mohu tak ovlivňovat dění a vyslovit svůj názor na podměty pro zlepšování, což je v dnešní době pro další rozvoj nezbytné. Člověk se tu může realizovat.
Pavel Kozák o nových trendech na trhu kuchyní:
Každým rokem přichází naši dodavatelé s inovacemi a novými dekory, které nabízíme našim zákazníkům. Každoročně proto obnovujeme výstavní kuchyně na našich pobočkách, aby si zákazník mohl prohlédnout část sortimentu i „naživo“. Zákazníci pozvolna začínají experimentovat s dekory a barvami, přesto u nás stále převládá bílá barva a kombinace dřeva v nejrůznějších odstínech. Dle mého názoru se dá očekávat větší začleňování digitálních technologií do kuchyní. Už nyní jsou jejich součástí chytré spotřebiče, které lze ovládat přes bluetooth a wi-fi připojení.
Tip: Nejen kuchyně, ale i další zboží pořídíte v Möbelix výhodněji, když uplatníte Möbelix slevový kód.