Víte, kdy je potřeba abyste byli vidět nebo slyšet? Zúčastňujete se pro zaměstnavatele důležitých firemních akcí? Jak vylepšit svojí pracovní politiku tak, aby se vám v práci následně více dařilo?
Zúčastňování se zdánlivě nedůležitých akcí
Váš kolega se vás zeptal, jestli se k němu a pár dalším kolegům nechcete po práci přidat na pár drinků. Vy si ale říkáte, že po celém dlouhém a náročném dni v práci nemáte na nějaké večerní křepčení nejmenší náladu. Pamatujte ale na jednu věc. Pokud vás kolega pozve na jakoukoli akci, většinou to v pracovním prostředí není jen tak. Může vás chtít představit dalším lidem anebo vás prostě jen více zapojit do pracovního kolektivu. Proto na pozvání kolegů nikdy neodpovídejte NE.
Pozvání kolegů na skleničku se snažte neodmítat.
Ve firmách se kromě teambuildingových akcí lidé zapojují do dobročinných akcí, jako je třeba charita, pomoc potřebným lidem atd. Nejen charita je součástí filantropie. Zaměstnanci mají nejen dobrý pocit z toho, že pomohli druhým, zároveň se v takových situacích tmelí jako kolektiv. Někteří zaměstnanci převedou část filantropie i do svého soukromého života. Charita a dobročinné akce se stanou součástí života i mimo práci .
Když chcete být povýšeni
Řekněme si to na rovinu. Pokud chcete být povýšeni, pravděpodobně budete muset hrát určitou hru, co se týče pracovní politiky. Nejenom, že vaše práce by měla být odváděna skvěle, ale také byste měli mít schopnost interagovat s různými lidmi v rámci práce. To znamená, že až se vás nadřízený v klíčovém momentě zeptá, zda byste šli pro radu za kolegou, se kterým normálně nemáte dobré vztahy, vybírejte slova pečlivě. Neříkejte, že nikoliv. Snažte se sdělit, že pokud by to bylo třeba, že byste se skutečně snažil s kolegou najít společnou řeč.
Hledáte novou práci? Podívejte se na vzor životopisu.
Když je vedení blízko
Jakékoli meetingy, které přislibují účast šéfa nebo CEO, jsou většinou považovány za akce, na které prostě musíte jít. I přesto, že vás to vůbec neláká, že to může být nudné, trapné nebo ztráta času. Je to totiž ten typ akcí kdy se šéf a okolí může zaměřovat na účast, aneb kdo přišel a kdo nikoliv. To znamená, že pro omluvy a výmluvy v tuto chvíli skutečně není místo.
Zúčastňujte se akcí, které firma pořádá. Znamená to, že budete “viděni”.
Využijte tyto akce jako možnost posunout své jméno vzhůru. A ještě jedna důležitá věc. Pokud se rozhodnete zúčastnit, nekrčte se v rohu s tím, že budete odpočítávat minuty do konce. Zkuste se místo toho infiltrovat do diskusí s kolegy a povídejte si o projekty, které se zrovna řeší, nebo které řešíte vy. Pokud se na to budete cítit, nezapomeňte také zmínit, co se vašemu týmu (nebo vám osobně) na projektu velmi povedlo.
Chcete si vylepšit nebo osvojit konkrétní znalosti? Můžete absolvovat různé online kurzy.
Nevyhýbejte se možnostem networkingu
Snažte se mluvit s kolegy o projektech. Můžete také mluvit s lidmi z druhého týmu, pokud byste se k nim do budoucna chtěli přidat. Budujte si své ,,komplice” a spojence. Dejte si ale pozor na to, abyste o nikom a o ničem nemluvili špatně. Rychle by se totiž takový hovor mohl stočit proti vám. A to určitě nechcete.
Přemýšlíte o nové práci? Podívejte se na aktuální nabídky práce a mrkněte také do recenzí firem.