Schopnost programování nabízí mnoho výhod a to nemusíte být hned velký programátor. Pokud jej ovládáte, můžete při hledání nové práce výrazně vyčnívat nad ostatními uchazeči. A to i v zaměstnání, které nevyžaduje vytváření kódů každý den. Která to jsou?
1. Technický spisovatel
Člověk vykonávající tuto činnost vytváří dokumentaci pro technicky vzdělané lidi, obchodníky i zákazníky – návody, uživatelské manuály aj.
Kdy můžete práci vykonávat? Tehdy, kdy víte, o čem je řeč. Dokážete používat správnou terminologii a jazyk pro to, o čem píšete. Bez toho je toto povolání velmi obtížné.
2. Vzdělávací, instruktážní návrhář
Náplň práce je podobná jako u technického spisovatele, ale s tou výjimkou, že se zaměřuje i na vytváření učebních materiálů.
Tato práce zahrnuje i tu schopnost, jak používat rozdílný e-learningový software, či základy HTML jazyka pro formátování online obsahů.
Velmi moderním programovacím jazykem je Javascript. Přihlaste se do online kurzu programování v Javascriptu a uvidíte, že to jde!
Znalost některého z programovacích jazyků se při hledání zaměstnání může opravdu hodit.
3. Projektový manažer
Projektoví manažeři jsou potřební v celé řadě průmyslových odvětví. Obvykle řídí rozpočty, lhůty pro splnění projektů a koordinují tým inženýrů a designérů.
Komunikace s lidmi technického zaměření je klíčem k řízení projektů. Často bývá tento člověk spojovníkem mezi zaměstnanci a vyšším managementem. Pokud pochopí povinnosti každého zaměstnance, stane se ihned efektivnějším vedoucím projektů.
4. Produktový manažer
Mezi jeho úkoly patří podpora globální marketingové strategie firmy, tvorba produktových materiálů a produktová školení a vzdělávání obchodních zástupců firmy.
Jako produktový manažer budete potřebovat komunikovat s technickými členy týmu. Také zřejmě budete muset umět nastínit své nápady – budete tedy muset mít zkušenosti s nástroji a aplikacemi, které vyžadují základní technický přehled.
I jako produktový manažer můžete velmi využít programování.
5. Marketingový koordinátor
Tato činnost obvykle zahrnuje iniciativu v oblasti marketingu, sledování průběhu kampaní a strategií rafinace založených na výsledcích. Důležité marketingové komponenty, jako např. SEO analýzy, zahrnují HTML kódování, a užívání nástrojů, jako je Google Analytics, také zahrnuje jistou úroveň technologických dovedností. Už jen porozumění tomu, jak funguje internet a webové stránky Vám velmi pomůže. Vyberte si nějaký kurz programování.
Chcete se naučit s Google Analytics? Mrkněte na online kurz Jak začít s online reklamou.
6. Analytik
Na základě svých zkušeností, znalostí a sběru dat dokáže vyjádřit, co si o daném jevu myslí a správně odhadnout, jak se bude situace dál vyvíjet. Při této činnosti je vše o logickém myšlení a kvantitavní analýze. Obě dovednosti posílíte svými technickými znalostmi. Zkušenost s programováním pro Vás bude veliký bonus.
Schopnost programovat se vám hodí při mnoha zaměstnáních.
Chcete se naučit programovat a být tak ještě zajímavějším kandidátem o pracovní pozici? Mrkněte třeba na kurz jak se naučit programovat třeba v C++..