Přinášíme vám rozhovor o tom, jak vypadá pohovor v innogy. Které vlastnosti
jsou klíčové pro to, abyste byli úspěšní? Jaké otázky vás mohou zaskočit?
Mrkněte, co vás na pohovoru v innogy čeká.
Jaké jsou tipy a triky pro uchazeče, který se u vás chce připravit
na pohovor?
Nepodcenit přípravu – tedy zjistit si co nejvíce informací o společnosti a o
pozici, na kterou se hlásím. Představa obsahu pozice (co obnáší a jaké klade
na člověka nároky, aby ji dobře zvládnul, jaké je platové ohodnocení této
pozice na trhu, v regionu apod.) vám může velmi pomoci , protože při
pohovoru můžete zdůraznit ty zkušenosti a znalosti, které jsou pro danou
pozici relevantní.
Také doporučujeme, aby si kandidát připravil otázky, které
chce mít na konci rozhovoru zodpovězené (nevybíráme si pouze my,
pamatujte, že si vybíráte i vy – měli byste tedy vždy mít všechny informace,
které potřebujete pro Vaše rozhodnutí s námi dál pokračovat).
Jedna z nejdůležitějších věcí, je zjistit si základní informace o
společnosti.
Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovoru ptáte?
Záludné otázky nepokládáme. Každá otázka, kterou kandidát dostane směřuje
k tomu, abychom ověřili zda má relevantní zkušenosti, znalosti či potenciál
danou pozici dobře zvládnout.
Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát, kterého hledáte?
Nejpodstatnější je pro nás vždy motivace kandidáta – co ho baví, co ho dělá
spokojeným a co potřebuje, aby mu bylo dobře.
Jak u vás probíhá přijímací řízení?
Průběh výběrového řízení se vždy odvozuje od náročnosti obsazované pozice.
Nejčastěji však přijímací řízení probíhá tak, že kandidát, který nám zaslal
životopis, je kontaktován ohledně termínu telefonického pohovoru. V rámci
telefonického pohovoru se ověřují nejzákladnější informace, které o
kandidátovi potřebujeme vědět, zároveň má kandidát možnost se detailněji na
pozici doptat. Poté je pozván na osobní pohovor, kde se setkává s
kolegou/kolegyní z recruitmentu a svým budoucím manažerem. Někdy může
být součástí pohovoru také modelová situace, která simuluje reálnou situaci z
praxe. Ve finále je to vždy manažer, který rozhoduje, kterého kandidáta
upřednostní.
Nejdříve telefonický pohovor, poté osobní pohovor a naposled modelová
simulace.
Máte nějaký zajímavý zážitek nebo vtipnou zkušenost z
pohovoru?
Na pohovor dorazila kandidátka se svou roztomilou čivavou, kterou položila v
tašce pod stůl v domnění, že čivava spokojeně spinká – ta ale naopak v
novém prostředí obživla a po celou dobu pohovoru okousávala nohy přítomné
manažerce.
Čím vás může uchazeč na pohovoru nejvíce zaujmout?
Vždy dobře působí, pokud je člověk na pohovor připraven. Velmi dobře mohou
kandidáti zaujmout konkrétními úspěšnými příklady ze své dosavadní
praxe, které jsou relevantní vzhledem k pozici (např. největší projekty) a také
pokud prokážou schopnost na sobě pracovat a učit se – opět doporučujeme
dokládat na konkrétních příkladech z dosavadní praxe.