Vytvořte pracovní inzerát, který upoutá zájemce | VímVíc.cz

Vytvořte pracovní inzerát, který upoutá zájemce

21. 02. 2018

Pracovních inzerátů je doslova plný internet. Najdeme je nejen na pracovních portálech, ale také na sociálních sítích všeho druhu. Ačkoliv je jich takové množství, jen málokteré inzeráty jsou něčím originální a zajímavé. Nemusí se to tak na první pohled jevit, ale vytvořit kvalitní pracovní inzerci je velmi důležité. V tomto článku Vám poskytneme pár informací o tom, jak si s tím co nejlépe poradit.

Jak vytvořit kvalitní pracovní inzerát

Pokud máte zájem o dobré zaměstnance, musíte i Vy být dobrým zaměstnavatelem. Prvním krokem k tomu, jak někoho takového upoutat, je kvalitní a propracovaný pracovní inzerát, kterým bude Vaše nabídka práce ojedinělá. Tento zdánlivě krátký text může v uchazeči zanechat jak kladné, tak záporné dojmy, které mohou jeho zájem výrazně ovlivnit. Pojďme si tedy představit několik kroků, které vedou k úspěchu Vaší pracovní inzerce.

Uchazeč by měl mít co nejméně doplňujících otázek

Pravidlo číslo 1 je jasné a velmi důležité. Pokud čte uchazeč různé inzeráty, ve většině případů zareaguje na ten, ve kterém se dozvěděl vše, co chtěl vědět. A co ho nejvíce zajímá? Samozřejmě chce vědět, proč by se měl ucházet o pozici právě u Vás, a ne u Vaší konkurence. Nastiňte mu, v čem jste lepší a co mu můžete nabídnout. Nebojte se pár hlubších detailů. Pokud máte pocit, že i maličkost může uchazečův výběr ovlivnit, sdělte mu ji.

Poskytněte uchazeči co nejvíce informací, které ho mohou zajímat.

Platové ohodnocení

Velký vliv na potencionální zaměstnance má výše odměny, se kterou mohou počítat. Stejně, jako by měl být zaměstnavatel schopen určit adekvátní platové ohodnocení, i zkušený zaměstnanec má představu o tom, na co má nárok. Pokud bude Vaše nabídka příliš nízká, je jisté, že se doba Vašeho hledání prodlouží. Ideální není ani to, pokud zveřejníte platové ohodnocení mezi dvěma částkami, uchazeč si pak nemusí být jist, kolik ve skutečnosti dostane. Ať už se ale rozhodnete pro jakoukoliv částku, v každém případě ji do inzerce práce uveďte. Ani pro jednu stranu není příjemné, když je následný kontakt ukončen kvůli nespokojenosti s platem.

Nastavte adekvátní platové ohodnocení a zveřejněte ho v inzerci.

Prodejte své výhody

Nabízíte svým zaměstnancům nějaké benefity? Výborně, tak se nebojte vystavit je světlu světa! Zaměstnanci jsou nadšeni z benefitů všeho druhu. Často je pro někoho například flexibilní pracovní doba důležitější než platové ohodnocení. Lidé samozřejmě slyší také na příjemné či zábavné pracovní prostředí, které je něčím ojedinělé. Uvedení flexibilní pracovní doby by nemělo chybět, pokud je možné ji poskytnout.

Zaujměte veškerými benefity, které můžete nabídnout.

Zaujměte vizuální stránkou inzerátu

Samozřejmě je potřeba poskytnout uchazeči co nejvíce informací, což si vyžaduje množství textu. V tuto chvíli je ale potřeba text a celý vzhled inzerce upravit tak, aby na uchazeče nepůsobil příliš složitým dojmem. Rozdělte text do srozumitelných částí, pohrajte si s nadpisy a proložte odstavce fotografiemi či videi z prostředí pracoviště. Doplníte tím zároveň informace, které budou pro uchazeče rázem mnohem reálnější.

Použijte v inzerátu fotografie či videa, která uchazeči přiblíží informace z textu.

Děláte něco pro společnost?

V dnešní době je velmi populární, pokud dělá firma něco pro společnost. Ať už jde o směr ekologické pomoci či jiné aktivity podporující například charitativní akce. Škála možností je veliká a každá maličkost se počítá. Pokud máte čím zaujmout, neváhejte a využijte situace.

Určete si pravidla

Nenechávejte vše na uchazeči. Stanovte jasně způsob, jakým chcete, aby Vás potencionální zaměstnanci kontaktovali a zaujali. Dejte jim jasné informace o tom, zda máte zájem pouze o strukturovaný životopis nebo upřednostníte určitou míru kreativity v podobě motivačního dopisu. Poskytněte jim formulář nebo je odkažte na e-mail, prostřednictvím kterého Vás mají kontaktovat. Pokud máte specifické požadavky, nebojte se o nich říci.

Informujte uchazeče o tom, jakým způsobem Vás mají kontaktovat a co všechno Vám poskytnout.

Pokud máte webovou stránku či jiný zdroj, díky kterému se o Vás může uchazeč dozvědět co nejvíce, odkažte i na ni a zvyšte tak pravděpodobnost, že bude Váš pracovní inzerát co možná nejúspěšnější.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Úspěch v kariéře Personalistika a HR