Téměř každá práce vyžaduje být online, stále či alespoň občas. Dříve nebo později se budete muset vydat do útrob korporátního webu, blogu nebo nastavení rozesílání emailů. Děsí vás to?
Není čeho se obávat, je to daleko jednodušší než jak to zní. Nikdo z vás přes noc neudělá Steva Jobse nebo Marka Zuckerberga, ale lehce můžete získat dostatek znalostí na to, abyste občas pokonverzovali o vývoji webu nebo designu. Tím můžete zapůsobit na šéfa nebo například na toho potenciálně budoucího. Tak na chvíli opusťte Twitter, Facebook nebo dokonce obojí a začněte s jednou z dalších položek.
Editace obrázků
Focení není jen na selfíčka a Instagram. Jedná se o důležitý nástroj pro marketing, technické dokumenty a pro všechny firemní online aktivity. Po zvládnutí základních úkonů můžete:
- Změnit velikost obrázku tak, aby se hodil pro blog či web
- Oříznout obrázky pro použití v titulcích a na profilech na sociálních sítích
- Vytvořit grafiku pro online marketingovou kampaň, emaily a digitální newslettery
Pro jednoduchou editaci obrázků využijte Photoshop (30 dní zdarma), Pixlr (zdarma jak na webu tak jako mobilní aplikace) a pro krásnou grafiku třeba Canva.
Umění editovat obrázky se vám bude hodit všude.
SEO
Není žádné tajemství, že většina lidí míří za informacemi na Google. Můžete své firmě pomoci tím, že porozumíte tomu, jak SEO (optimalizace pro vyhledávače) pracuje a jak to může váš byznys vylepšit. S malou znalostí SEO můžete:
- Optimalizovat obrázky tak, aby byly také vyhledatelné
- Vytvořit odkazy, které nejlépe popíšou, co se na webu nachází
- Tvořit obsah, kterého si budou lidé všímat
Pro úplné základy SEO můžete mrknout na Vím Víc, kde má také svůj kurz o SEO.
HTML
Tahle zkratka mě děsí už od hodin informatiky na střední, každý desátý Američan si dokonce myslí, že HTML je pohlavně přenosná choroba. Pokud tomu ale věnujete chvilku času, už po pár hodinách budete jednoduchým kódováním moci vykonat několik důležitých úkolů:
- Konečně opravit překlepy na firemních webovkách
- Vkládat obsah do systému pro správu obsahu (CMS) jako je např. WordPress
- Psát obchodní maily s použitím nástrojů jako MailChimp nebo Campaign Monitor
- Vytvořit odkazy na sledování výkonu marketingových kampaní.
Jak se naučit základy HTML? Podívejte se na kurz HTML & CSS.
CSS
CSS je vlastně doplnění HTML. Jedná se o kód, který formátuje a designuje obsah HTML. S trochu CSS můžete kompletně změnit vzhled digitálního obsahu a ještě:
- Vytvořit emailový newsletter, který ladí s firemním brandingem
- Stylizovat příspěvky na blogu tak, aby byly dobře čitelné.
- Přizpůsobit téma firemních profilů
Až se v kurzu naučíte základy, můžete si s CSS začít hrát v tomto online editoru.
HTML a CSS dávají dohromady spolu s JavaScriptem podobu webu.
Web Inspektor
Hned jak se o webu a digitálním obsahu dozvíte víc, můžete se s web inspektorem vydat do zákulisí. Tento nástroj odhalí kódy, na kterých jsou postaveny webovky a vy je můžete i upravovat. A nejen ty svoje! Nemusíte se ale bát, že se díky vašemu hraní si za oponou zboří celý web – změny se ukážou jen na vašem počítači.
- Používání web inspektoru je skvělý způsob jak webu více porozumět a vidět, jak úpravy kódu, změní vzhled webu.
Jeden z populárních web inspektorů je například Google Chrome DevTools, který je přístupný zdarma.
Tak na co čekáte? Vyberte si, co se vám nejvíc hodí, a řekněte si, že se to do konce měsíce naučíte. Třeba objevíte skrytou vášeň a pomůžete své kariéře. A nebo ne – i tak ale znalost nějakých technických dovedností může vaší kariéře pouze pomoci.