Nábor se postupem let dramaticky mění. Nacházet kvalitní uchazeče pro nábor se stává těžší a těžší. Jaké výzvy na personalisty čekají v tomto roce?
Výzva č. 1.: Analýza talentů
V dnešní době máme kolem sebe mnoho dat. kKeré metriky použít, když chceme změřit úspěch? 35 % personalistů říkají, že nejdůležitější je pro jejich firmu měřit cenu za nábor, 27 % říká, že důležitější je měření času stejně jako demografické údaje uchazečů o pozici.
Checklist analytiky:
Co všechno bychom měli měřit, pokud chceme zjišťovat, jak je náš nábor úspěšný a co bychom měli zlepšit:
- Cena za nábor
- Kolik času na náboru strávíme
- Demografické údaje uchazečů
- Cena za jednoho kanidáta
- Reputace naší společnosti a její hodnocení
- Jak si vede náš konkurent
Výzva č. 2.: Employer Branding
Silná firemní značka může velmi pomoci v náboru. Solidní Employer Branding dokáže přilákat do vaší firmy top talenty. Přitom mnoho firem ví, že do sví značky a do toho, aby vešla do povědomí lidem jako solidní a dobrá značka, nevkládají tolik času, úsilí a peněz, kolik by měli. Abyste mohli vyhrát “boj o talenty”, bude nasnadě najmout si tým, který se bude věnovat pouze vaší značce a tomu, aby měla skvělou reputaci. Podívejte se také na 6 videotipů pro brand marketing a podívejte se na několik tipů, jak začít více pracovat s vaší značkou:
- Používejte vnitřní dotazníky
- Spusťte online hodnocení
- Monitorujte sociální média
- Snažte se dostávat do médií
Výzva č. 3.: Kvalita kandidátů
Mnoho recruiterů upozorňuje na to, že při náboru nevidí dostatečný počet opravdu kvalifikovaných uchazečů. Snažte se zjistit, kde se vaši ideální kandidáti nacházejí. Analyzujte vašeho konkurenta a to, kde jeho pracovní nabídky zveřejňuje. Také se ujistěte, že popis práce odpovídá přesně pozici, kterou bude poté uchazeč ve vaší firmě vykonávat.
Výzva č. 4.: Nábor pasivních kandidátů
Zkuste se zaměřit také na ty lidi, kteří práci zrovna nehledají, ale nabídka od vás by je mohla zaujmout. Ve firmách může být mnoho lidí, kteří jsou v podstatě nespokojení a rádi by se někam posunuli. Nejsou ovšem dostatečně v náladě na to si novou práci hledat. Jednoduše - myslete trochu kreativně a zkuste tyto možné kandidáty hledat například na profesní platformě LinkedIn.
Výzva č. 5.: Nábor přes mobil
V dnešní době se mnoho obchodů uskutečňuje přes aplikace. Udělejte analýzu toho, odkud k vám vaši kandidáti přicházejí a zda by nestálo za to vyvinout mobilní aplikaci pro to, aby pro ně bylo přihlášení o nabídky práce jednodušší a přečtěte si jaké v našem dalším článku, jaké jsou moderní trendy náboru.