V současné době se mnoho recruiterů spoléhá na profesní platformu LinkedIn a to hlavně tehdy, pokud hledají talent v oboru. Kandidáti ale často tráví čas i jinde. Jak si k těm nejlepším najít cestu?
Co Linkedin poskytuje tak speciálního?
Proč lidé používají LinkedIn? Většina důvodů zahrnuje možnost networkingu, hledání práce, marketing, kominunikaci a hledání profesionálních talentů. Problém ovšem je, že mnoho lidé na LinkedIn hledá spíše možnost networkingu a ne nutně novou práci. Pokud objevíte skvělého možného kandidáta na LinkedIn uvědomte si, že je už pravděpodobně bombardován desítkami dalších zpráv. A proto není jednoduché takového člověka pro vaši pozici získat. LinkedIn je totiž brán hlavně jako platforma na propojování profesionálů spíš, než jako nástroj pro nábor.
LinkedIn je v první řadě nástroj na propojování profesionálů.
Na čem dnešním kandidátům záleží
Základem úspěchu je dostat se k těm kandidátům, kteří hledají novou práci. 60 % kandidátů prozkoumá společnost předtím, než u ní projeví zájem o pracovní nabídku. Opět se dostáváme ke “starému dobrému” brand marketingu. Musíte vaši značku dostat vysoko a tvrdě na její pověsti pracovat, abyste kandidátům jejich rozhodování ulehčili.
Firma jako značka
Nezaměstnanost je stále nižší a lidé si mohou vybírat, kde budou pracovat. Je potřeba udělat z vaší značky něco, jako silný magnet, který bude uchazeče sám přitahovat. A to i ty “hvězdné”, které zrovna hledáte i vy. Společnost je totiž neodolatelná tehdy, pokud je to taková firma, kde lidem skutečně na celkovém výsledku záleží, kde cítí podporu a smysl práce. Základem je také fungující management, skvělé pracovní prostředí a možnost růstu v rámci firmy.
Brand management, podpora, skvělé pracovní prostředí a fungující management. To je základ.
Recenze zaměstnavatelů mají smysl
Důležitá věc, kterou začíná řešit čím dál více kandidátů, je hodnocení firem. V dnešní době si totiž každý může zjistit, jakou pověst firma má, jaké jsou firemní výhody, jak zaměstnanci hodnotí plat anebo management firmy. Na to je třeba pamatovat, protože pokud se vám na profilu hromadí špatné zkušenosti zaměstnanců, pravděpodobně se k vám noví lidé příliš nepohrnou.
Co je základ úspěšného náboru?
- Zkontrolujte, zda jste koncurenceschopní, co se týče nabídky platu
- Važte si svých současných zaměstnanců
- Přiveďte vaši značku “k životu”
- Mějte aktuální všechny sociální sítě
Jak nové zaměstnance zaujmout
Ze začátku je třeba vzbuzovat v jedincích důvěru a s tím je třeba začít hned od začátku. To je ta chvíle, kdy se všechno počítá. Všechno je totiž o tom, že zaměstnanci vidí, že o ně máte starost. A že vám záleží na jejich práci. Přemýšlejte o vašich zaměstnancích. Nezapomeňte také, že hledají nabídku, která uspěje na jejich pomyslném soutěžním žebříčku a chtějí také vidět různé benefity. Také ale ocení upřímnost. Řekněte jim, jaké jsou plusy a také co pro ně mohou být výzvy.