Podívejte se na to, jak vypadá pohovor u společnosti Phonexia. Které vlastnosti jsou klíčové pro úspěch a jak se na pohovor připravit, abyste byli úspěšní? Rozhovor s námi připravila Markéta Lőrinczy, Employee Care Manager ve firmě Phonexia.
Jaké jsou tipy a triky pro uchazeče, který se u vás chce připravit na pohovor?
Jediný tip, který máme je, aby se uchazeči podívali, kdo jsme a co děláme. Už jen proto, že naše technologie jsou komplexní a tématem řečových technologií se zabývá pouze hrstka firem na světě. Z toho pak jde krásně vidět, jak jsou motivováni. Zároveň, když se zaměstnanec podívá, tak ho bude zajisté napadat mnoho otázek, které rádi zodpovíme.
Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovoru ptáte?
Nemáme žádné záludné otázky. Přejeme si, aby se u nás uchazeč cítil dobře. Bereme to jako seznámení, kdy obě strany si mohou říci, zda si sedí a vyhovuje jim to společně.
Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát, kterého hledáte?
Každý člověk je jiný a my se snažíme každému porozumět. Jsme rádi, když uchazeč cítí, že zrovna s námi chce budovat něco nového, co má celosvětový dopad a nedělá to mnoho firem na světě. Což pro mnohé uchazeče může znamenat výzvu, ale mnozí se jí mohou zaleknout :). Phonexia je plná příležitostí a záleží zcela na uchazeči, zda je využije. Velmi si vážíme otevřenosti a upřímnosti kandidátů. To je pro nás signál, že jsme na stejné „řečové“ vlně. Jsme velmi přátelská firma, která se opravdu zajímá o své zaměstnance. Jsme dobrá parta a hledáme někoho, kdo nám přesně do tohoto zapadne a bude dalším, kdo bude podporovat, budovat, challengovat nás a zároveň si to spolu užijeme.
Jsme velmi přátelská firma, která se opravdu zajímá o své zaměstnance.
Jak u vás probíhá přijímací řízení?
Jedním slovem - přátelsky :). Nesnažíme se nikoho vydusit. Jak jsem již dříve říkala, tak máme úctu ke každému kandidátovi. Snažíme se to velmi zpříjemnit, protože přeci jen je pohovor stresující záležitost. A tak se je někdy snažíme uvolnit tím, že je pozveme na společný oběd.
Máme úctu ke každému kandidátovi.
V první fázi se snažíme o neformální popovídání u kávy, čaje nebo obědu, vzájemné seznámení. Aby kandidát poznal, jak o businessu uvažujeme a my zjistili, jestli to ladí s jeho pohledem. Co musím také zmínit je rychlost. Snažíme se, aby uchazeč vždy věděl výsledek do 3 dnů. Vždy s uchazečem komunikujeme hbitě, takže u nás netrvá pohovor dlouho.
Co k procesu ještě dodat? Vždy se snažíme, aby si kandidát prošel celou firmu a šel se podívat do týmu, kam by patřil. Necháváme prostor pro seznámení se s budoucím týmem.
Máte nějaký zajímavý zážitek nebo vtipnou zkušenost z pohovoru?
Celkově si myslím, že naše pohovory probíhají ve velmi uvolněné atmosféře. Někdy se nám stalo, že jsme přešli do tykání, protože to najedou bylo všem příjemnější.
Na pohovorech máme celkově velmi uvolněnou atmosféru.
Čím vás může uchazeč na pohovoru nejvíce zaujmout?
Svým zájmem o Phonexii. Když vidíme proaktivitu, chuť učit se, zlepšovat se a schopnost být podporou pro druhé. Zatím nás je 50 a stále rosteme, což může znamenat to, že člověk nastoupí na určitou pozici, ale v budoucnu se může posunout na pozici, kterou by ani neočekával. Proto, když je kandidát na pohovoru opravdu otevřený, sdílí s námi jeho motivaci k práci, ambice, cíle či přání ohledně jeho vysněné práce, tak to velmi oceňujeme.
Bohužel ještě nemáme čarovný proutek, abychom vyplnili všechna přání ihned, ale velmi se snažíme, aby se naši zaměstnanci do práce těšili. A prvním krokem je, že plníme očekávání, které jsme si právě s nimi stanovili na výběrovém řízení.
Hledáte nové pracovní místo? Podívejte se na aktuální volná místa.