Zajímá vás, jak vypadá přijímání nových zaměstnanců do jednoho z největších tuzemských mediálních domů? O výběru kandidátů, jejich uvedení do firmy i prvních krocích ve společnosti MAFRA nám pohovořila Kateřina Cedzová zastávající pozici HR recruiter.
Co je Mafra?
Multimediální skupina MAFRA je jedním z největších mediálních domů v České republice. Zastřešuje tisk, internet, televizi i rozhlas. Nejznámějšími tituly jsou Mladá fronta DNES, Lidové noviny či týdeník TÉMA. Do online světa výrazně promlouvají portály iDNES.cz, iDNES KINO či lidovky.cz. Centrála sídlí v Prazev Anděl Media Centru, které se nachází v blízkosti metra Anděl.
Jak bude vypadat váš první pracovní den?
Jakmile projdete jako úspěšný kandidát přijímacím řízením, obdržíte pozvánku na uvítací den. Den je dále protkán vším potřebným pro fungování nového zaměstnance. Společně s personálním oddělením vyřídíte nástupní formality, dozvíte se něco z historie společnosti, seznámíte se zástupci jednotlivých částí společnosti, dáte si společný oběd v místním Bifé a díky exkurzi se zorientujete na centrále.
„Každý náš budoucí kolega obdrží pozvánku na uvítací den.”
Zasvěcování do kolektivu i postupů práce? Nejste na to sami
Cenným a důležitým aspektem je, abyste se hned od začátku cítili dobře a ve firmě se orientovali. Právě pro lepší orientaci je zřízen i firemní intranet. „Důležité je také zmínit, že vztahy navázané první uvítací den přetrvávají a nováčci mají známé napříč společností – nejen ve svém oddělení.”
Vyhnete se tedy zdlouhavému procesu vyhledávání jmen nebo míst, který je pro každého nově příchozího strašákem. Jde v podstatě o win-win situaci vedoucí k lepší atmosféře ve společnosti.
Průběh zaškolování a osobního rozvoje
Každá další školení jsou individuální a záleží jak na pozici, na kterou nastupujete, tak na zkušenostech, se kterými přicházíte. Vždy ale máte k ruce zkušenějšího kolegu, který se vám věnuje.
„Například obchodníci se musí nejprve naučit portfolio produktů a možností, které mohou klientovi prezentovat. Postupně doprovází seniornější kolegy nebo regionálního ředitele na osobní schůzky s klienty, aby získali know-how v praxi a mohli se plnohodnotně zapojit do procesu,” přibližuje Kateřina Cedzová postup při zaškolování zaměstnance příchozího do obchodního oddělení.
Formalita ano, ale v rozumné míře
Na téma firemní kultury a atmosféry se společnost dívá spíše pragmaticky. Zaměstnanci se k sobě chovají s respektem, ne však s přílišnou formalitou. Tykání a vykání tu má klasická pravidla morálky a etikety, jste-li si však s někým blízcí, přátelský přístup je vždy vítaný.
Pevně nastavený dress code byste zde hledali marně. Vztahuje se totiž pouze na situace při reprezentaci skupiny na schůzkách nebo jednání s klienty.
Odpočatí zaměstnanci = šťastní zaměstnanci
Stolní fotbálek, sedací pytle, naplněná knihovna nebo mísa s čerstvým ovocem. Relax zóna je známkou každé moderní firmy a v pražské centrále společnosti MAFRA jednu takovou rovněž najdete.
„Podporujeme sportovní aktivity – například lekce jógy na pracovišti.”
Prostorná a dobře osvětlená místnost má příjemnou atmosféru. Díky vybavení slouží skvěle jak pro aktivní, tak pro klidný odpočinek. Mimo to je zde samozřejmě k dispozici Bifé restaurant pro celodenní občerstvení.
Nastartujte kariéru ihned
V mediální skupině najde uplatnění ten, co rád pracuje rukama i hlavou. Přesvědčte se sami!
A jaký je závěrečný vzkaz společnosti MAFRA všem budoucím zájemcům? „Hlavně přijít s odhodláním a úsměvem na tváři, o zbytek se už postaráme my!”