V souvislosti s nedávným únikem osobních dat 50 milionů uživatelů vyvstalo mnoho otázek. Co všechno o nás Facebook ví? A jak je to s citlivými údaji?
Odposlouchávání telefonu Facebookem? Jen konspirační teorie
Po nedávném úniku dat z Facebooku se na internetu objevily například konspirační teorie o tom, jak Facebooku používá k zacílení reklamy například i naše mikrofony, tedy - nás odposlouchává. Facebook ovšem naše mikrofony k tomuto účelu skutečně nepoužívá. Navíc je třeba pamatovat na to, že pokud se reklama dobře zacílí, může to být ku prospěchu obou stran.
Podívejte se na kurz a zjistěte, jak se dělá Facebook reklama.
Pokud se reklama dobře zacílí, může to být ku prospěchu obou stran.
Cílení reklamy na Facebooku
Chcete ze své facebookové Business stránky vytěžit co možná nejvíce? Podívejte se na kurz Business Manager v kostce. Pokud se chcete dozvědět více o SEO, PPC nebo UX, mrkněte na kurz online marketingu díky čemuž se naučíte, jak vydělávat na internetu a také to, které strategie fungují.
Facebook reklama
Nyní už víme, že Facebook nás neodposlouchává. Není to možné ani z právního, ani z jiného důvodu, neboť takové obrovské množství dat, kdy by bylo navíc potřeba porozumět nejen tomu, co říkáte, ale také kontextu toho co říkáte, by bylo v podstatě nemožné. Jak ale tedy Facebook marketing a celkově reklamy na Facebooku fungují?
Používání věrnostních karet
Jestliže používáte věrnostní karty, tak daná společnost o vás poté sbírá informace ohledně vašeho nákupního koše. Firmy, které sbírají tato data si je poté od ní mohou koupit a pomocí toho poté na vás zacílit další personalizovanou reklamu.
Díky věrnostním kartám společnost získává mnoho informací ohledně vašeho nákupního chování.
Reklamy díky GPS nebo Wi-Fi
Kromě věrnostních karet firmy využívají také informace podle vaší polohy. Díky GPS na telefonu, Wi-Fi nebo různých mobilních aplikací, vám poté může daný obchod nasdílet na Facebook reklamu třeba právě v tu chvíli, kdy kolem něj reálně procházíte.
Facebook Pixel
Nástroj, který pomáhá ze získáváním informací o chování zákazníka v e-shopu, je například Facebook Pixel. Ukládá informace o tom, co zákazník hledá, a také i to, jestli nákup nakonec dokončil a za jakou cenu nakoupil. Díky tomu poté Facebook Pixel sestavuje přesnou personalizovanou reklamu spotřebního chování každého takového zákazníka.