Zažily jsme pozvání na večeři i výbuchy vzteku uchazečů, říkají personalistky Denisa Skalická a Petra Recová | VímVíc.cz

Zažily jsme pozvání na večeři i výbuchy vzteku uchazečů, říkají personalistky Denisa Skalická a Petra Recová

05. 03. 2018

Podívejte se na to, jak vypadá pohovor u společnosti Formica Group. Které vlastnosti jsou klíčové pro úspěch a jak se na pohovor připravit?

Zažili jsme pozvání na večeři i výbuchy vzteku uchazečů, říká personalistka Denisa Skalická

Jak u Vás probíhá přijímací řízení?

Metoda výběrového řízení se liší podle pozice, kterou obsazujeme. Největší pozornost však přisuzujeme náboru telefonních specialistů do našeho call centra. Pozice telefonního specialisty je velice specifická, hledáme parťáky do týmu cca o 130 lidech, kteří mají alespoň špetku obchodního ducha a nebojí se mluvit.

Pohovor se přemění na příjemně strávený čas.

Při výběru vhodného kolegy volíme v tomto případě metodu assessment centra, kdy se výběrového řízení zúčastní více kandidátů současně a rázem se formální pohovor přemění na neočekávaně příjemně strávený čas. Uchazeči se uvolní, začnou se navzájem povzbuzovat, vtipkovat a my máme možnost poznat kandidáty i z neformální stránky, a díky tomu máme šťastnou ruku při výběru.

Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát, kterého hledáte?

Formica se neřídí žádným tabulkovým systémem. Naším úkolem je, abychom dokázali správně odhadnout, jaké má uchazeč vrozené předpoklady k tomu být úspěšný, a vše ostatní se dá při troše vůle a chuti naučit. :) Skvělým odrazovým můstkem pro nás je, pokud je uchazeč komunikativní a nebojí se projevit.

Skvělým odrazovým můstkem pro nás je, pokud je uchazeč komunikativní a nebojí se projevit.

Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovoru ptáte?

Na žádnou. Rozhodně nepokládáme otázky typu „Proč byste měl být vybrán právě Vy?“ nebo otázky zaměřené na statistické nebo historické údaje. Je dobré, pokud uchazeč ví, kam přišel a čím se společnost zabývá, ale není nutné zabředávat do detailů. Na začátku výběrového řízení představíme uchazečům společnost i pozici, následně je prostor pro doplňující otázky ze strany kandidátů a poté přichází na řadu naše dobře mířené dotazy přímo na míru uchazeče. Výběrové řízení by mělo končit tím, že obě strany se o sobě dozvěděly maximum (a to ne jen z profesního hlediska) a jsou schopny objektivně se rozhodnout o budoucí spolupráci.

Formica Group

Čím Vás může uchazeč na pohovoru nejvíce zaujmout?

Jednoznačně svým pozitivním přístupem a samozřejmě včasným příchodem. Každé výběrové řízení je jiné, záleží na skupince lidí, která se kolem stolu posadí. Pokud přijdete na pohovor s dobrou náladou, půlku úspěchu máte v kapse. Naším cílem není uchazeče během hodiny vymačkat jako citrón. Naopak. Zakládáme si na tom, aby od nás úspěšní i neúspěšní uchazeči odcházeli nabití energií a plní dobrého pocitu. A přesně to samé ve skrytu duše očekáváme i my od kandidátů. Nervozitu a starosti nechte doma, uděláme si tu naši hodinku hezkou a zábavnou!

Uchazeč nás zaujme zejména tehdy, pokud přijde včas a s pozitivním přístupem.

Máte nějaký zajímavý zážitek nebo vtipnou zkušenost z pohovoru?

Zážitků máme mnoho. Měsíčně potkáme desítky různorodých lidí a zhruba polovina vám zůstane v paměti právě díky nějaké té historce. Mezi ty příjemnější patří pozvání na večeři nebo drink. Mezi ty negativní zážitky řadíme nezvladatelné výbuchy emocí uchazečů, kvůli banalitám. Uchazeč se rozčiluje a nerozumí tomu, proč zrovna on, ve všech směrech dokonalý a nejlepší, musí absolvovat nějaké výběrové řízení.

Zažili jsme pozvání na večeři i nezvladatelné výbuchy vzteku uchazečů.

Nebo nastane situace, kdy uchazeč odmítá na výběrovém řízení zodpovědět jakýkoliv dotaz, jelikož vše důležité nalezneme v zaslaném životopisu. Důležité však je, že jedna jediná pozitivní příhoda bez okolků smaže předchozích 10 negativních příhod, a to je hlavní příčina, proč máme svojí práci i nadále tak moc rády.

Hledáte jinou práci, třeba u Formica Group? Podívejte se na aktuální nabídky práce a také na hodnocení firem zaměstnanci.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Uvnitř firem a kanceláří Zajímavosti z firem a kanceláří Personalistika a HR