Textové vyhledávání je dnes naprostý standard. Hlasové vyhledávání se stalo z velké části běžnou součástí našeho každodenního života. Horkou novinkou je vizuální vyhledávání.
E-shop ještě jednodušeji
Představte si situaci, kdy vidíte nějakou věc v obchodě, a chtěli byste se o ní rychle dozvědět něco více, nebo zjistit, jestli byste ji nesehnali výhodněji. V dnešní době chytrých telefonů se můžete jednoduše podívat na internetu na jakýkoli e-shop a všechny informace si najít. Proč ale ztrácet čas? Nová technologie se jménem vizuální vyhledávání udělá téměř všechnu práci za vás. Stačí daný produkt vyfotit a zbytek nechat na umělé inteligenci a neutronových sítích.
Vizuální vyhledávání dokáže ušetřit váš čas pomocí jediné fotografie a internetu. V budoucnu už nebudeme zbytečně trávit dlouhé chvíle zadáváním parametrů prostřednictvím textu.
Internetový obchod budoucnosti
Z nové technologie, která funguje na principu vizuálního vyhledávání, by v budoucnu mohl těžit nejeden e-shop. Jak říká ředitel webového a mobilního vývoje ve společnosti Alza, vizuální vyhledávání by mohlo spotřebitelům ulehčit identifikaci zboží, na které se právě dívají, a urychlit možnost doporučení nebo koupě produktu. Tento způsob vyhledávání informací je určený především pro chytré telefony. Stačí nainstalovat správnou aplikaci z Google Apps nebo App Storu a relevantní popis produktu je okamžitě dostupný.
Nové technologie umožní ještě rychlejší a efektivnější vyhledávání informací o konkrétním produktu jen prostřednictvím chytrého telefonu a vhodné aplikace.
Úspora času
Otevřít aplikaci a vyfotit v ní produkt, který nás zajímá, je výrazně rychlejší, než otevřít prohlížeč a vypsat do něj heslo. Vizuální vyhledávání dokáže podle odborníků ušetřit čas v rámci minut. Nová technologie funguje na principu identifikace z fotografie, která je porovnána s databází dalších fotek. Pokud vlastníte e-shop a chtěli byste tuto novinku využít, můžete si vytvořit vlastní databázi nebo si ji koupit či pronajmout. Stačí k fotografiím připojit dostatečně detailní parametry produktu, které jsou vzájemně propojené. České e-shopy, včetně těch největších jako je například Alza, jsou zatím v oblasti vizuálního vyhledávání poměrně konzervativní a čekají, jak se vyvine situace na světovém trhu.
Vizuální vyhledávání funguje na principu porovnávání databáze fotografií s konkrétními parametry. Její budoucnost odborníci vidí především na poli internetových obchodů.
Inspirace u Pinterestu
V současné době s vizuálním vyhledáváním nejvíce experimentuje mobilní aplikace a webová stránka pro inspiraci Pinterest. Uživatelé zde vystavují fotografie, videa a další vizuální formy z oblasti receptů a návodů k životnímu stylu, módním tipům, DIY apod. Jimi se zase druzí inspirují. Ke službě je připojená funkce Pinterest Lens. Ta vám umožní vyfotit například jablko a vzápětí získáte seznam informací, co s ním můžete udělat – od receptu na jablečný koláč po dekorativní design s jablečnými motivy. Ani Google Apps nezůstávají pozadu a loni Google představil aplikaci Google Lens, s podobnou funkcí. Ve vývoji nezaostávají ani další velké společnosti, které mají své e-shopy, pro něž je vizuální vyhledávání velmi zajímavým obzorem do budoucnosti.