Petra Nulíčková: Jak děláme HR v Alze? | VímVíc.cz

Petra Nulíčková: Jak děláme HR v Alze?

18. 02. 2020

V minulém rozhovoru, se o své know-how podělila Anna Říhová Horáková ze společnosti Unipetrol. Nyní Vám přinášíme rozhovor s Petrou Nulíčkovou, která propojuje HR, psychologii a marketing na pozici HR Business Partner ve společnosti Alza.cz.

Petra Nulíčková, HR Alza

Petra Nulíčková začínala v Alze před téměř čtyřmi lety na pozici stážistky a za tuto dobu se propracovala díky svým schopnostem až na pozici HR Business Partnera. Petru zajímá psychologie, kterou také vystudovala na vysoké škole. Znalost psychologie je pro práci v HR více než potřebná.

Jak vypadá den moderního HR specialisty?

Podle mě v ledasčem jako toho nemoderního - e-maily, komunikace s lidmi v rámci HR a lidmi z jiných oddělení a komunikace s kandidáty. Obvykle ráno přijdu kolem 9, skočím si pro kávu a odpovím na e-maily a tásky v Asaně. Každému kandidátovi odpovídáme po přihlášení do 2 dní, a tak další část je dedikována pro ně. Některé dny mám více schůzek, třeba nad režijními náklady, technickou strukturou šablon, přípravou strategie náboru pro má oddělení nebo strategií rozvoje s týmem L&D.

Také každý týden sedím se svým týmem nad plánem náboru a jejich rozvojem. Každý týden i s řediteli, kterým dodáváme služby (kandidáty, reporty, …). Taková moderní chvilka jsou pro mě sociální sítě, kreativní psaní inzerce nebo dívání se do OLAPu.

Co si myslíte, že děláte výrazně lépe než konkurence?

Přiznám se, že jsem se dlouho nikam nehlásila, a tak za sebe nemohu jednoznačně říct. Co se týče feedbacku od kandidátů, tak vidím 4 faktory. Rychlost (2 dny odpověď, krátká průměrná doba výběrového řízení), Informace (jaké bude výběrové řízení, s kým se člověk potká, jak funguje odměňování), Feedback (zpětná vazba na konci výběrového řízení, transparentnost) a Objektivita (využití case study, online testů, výběrová řízení nejsou založena jen na pocitech). A pak si myslím, že je to tím, že na HR jsme velmi blízko hiring manažerům a byznysu, tj chápeme čísla, která řídí.

S jakými lidmi se Vám pracuje nejlépe a s jakými naopak nejhůře?

Nejlépe s těmi, které jejich práce baví a chtějí na výsledek být pyšní. Nejhůře asi s těmi, kteří nekomunikují, ale pak jsou naštvaní, že jsme se společně nikam neposunuli.

Na kolik jsou pro Vás u uchazečů důležité zkušenosti a nakolik chuť?

Za sebe mohu říct, že zkušenosti jsou bez chuti vzdělávat se a bez chuti do náplně práce, fajn, ale nestačí. Samozřejmě jsou pozice, kde se bez předchozích zkušeností na podobné pozici (podobné kompetence) neobejdeme. Důležitý je i fit s kulturou firmy.

Jaké pracovní pozice obsazujete nejhůře a jaké naopak nejlépe?

Nejhůře ty, kde vyloženě specifické náplní práce v kombinaci se senioritou a neobvyklým cizím jazykem. Dobře se nám obsazují pozice, které jsou běžné a je o ně navíc velký zájem, za svá oddělení mohu říct, že třeba junioři na marketing.

Jaké vlastnosti by měl mít HR specialista pro 21. století?

Za mě by se měl vzdělávat i v jiných tématech, než je HR, třeba v marketingu, zákaznické péči, obchodu či IT. Hlavně by měl znát oddělení, které nabírá a zajímat se o novinky v rámci něho a sledovat to, co se děje na trhu. Dále je zcela zásadní pochopení businessu oddělení, se kterým spolupracuje. Moderní HR specialista musí pochopit, podílet se a dávat návrhy na plnění core business cílů firmy - je zcela zásadní mít selský rozum a ovládat elementární počty.

Myslím, že do budoucna bude důležitější posun od specializace na jednu oblast k pochopení komplexity celého HR. Všechny oblasti spolu souvisí. Být komplexním HR 21. století dle mě znamená znalost ve 4. oblastech, které musíme chápat jako produkty, které vytváříme pro zákazníky.

Jsou to – Recruitment (behaviorální metoda pohovoru, role play a testy v rámci výběrového řízení, znalost kognitivních zkreslení, …), Learning & Development (chápání businessu, který pomocí L&D aktivit posouváme, …), Compensation & Benefits (chápání personálních a režijních nákladů, znalost zákoníku práce, …), Performance Management (chápání a nastavování KPI, propojení s C&B agendou, …).

Zkuste říci tři tipy pro práci s novými uchazeči?

Buďte transparentní a upřímní.

Buďte tam, kde je váš kandidát.

Buďte rychlí.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Personalistika a HR