Vyslýchat kandidáty je přežitek, říká vedoucí náboru Modré pyramidy Radka Vaňková | VímVíc.cz

Vyslýchat kandidáty je přežitek, říká vedoucí náboru Modré pyramidy Radka Vaňková

08. 03. 2018

Jak se připravit na pohovor do Modré pyramidy? Které vlastnosti jsou klíčové pro přijetí a čím může uchazeč na pohovoru nejvíce zaujmout?

Snažíme se kandidáta poznat a pochopit jeho motivaci, říkají v Modré pyramidě

Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovoru ptáte?

V Modré pyramidě záludné otázky nepokládáme. Myslím, že je přežitek vyslýchat kandidáty a snažit se je na něco nachytat. Již řadu let se nám osvědčilo si s kandidátem povídat, být upřímní a trošku odkrýt i sami sebe – na základě toho se nám pak svěří taky.

Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát, kterého hledáte?

Je to jednoduché a platí to pro všechny pozice a všechny oblasti – musí být nadšený a chtít. Věřím, že když člověk chce, dokáže cokoli, a pro takového člověka práci vždy najdeme.

Jak u vás probíhá přijímací řízení?

Přirozeně. Snažíme se kandidáta poznat a v první řadě pochopit jeho možnosti a motivaci. Pak hledáme společné řešení. Uchazeči sice reagují na určité pozice. Stává se však, že když se poznáme, umíme mu lépe poradit, kam by k nám mohl nastoupit.

Snažíme se kandidáta poznat a v první řadě pochopit jeho možnosti a motivaci.

Snažíme se, aby jeho uplatnění u nás bylo co nejpřínosnější pro obě strany. Nemáme nějaká pravidla, kolik kol by mělo přijímací řízení mít, nebo jak by mělo probíhat. Standardem ale pro nás je slušné jednání, snažíme se být rychlí a chceme, aby kandidát měl možnost poznat naši společnost i potencionální kolegy.

Modrá pyramida

Máte nějaký zajímavý zážitek nebo vtipnou zkušenost z pohovoru?

Zážitky mám z poslední doby hned dva. V prvním případě bylo setkání s kandidátkou tak v pohodě, že nám po 10 minutách ukazovala na mobilu svého pejska. Já jí zase ukázala svého a do toho se připojil náš marketingový ředitel, který na první pohled vypadá nepřístupně, a začal vytahovat své fotky.  Paní u nás na začátku únoru nastoupila.

I marketingový ředitel, který vypadá na první pohled nepřístupně, začal ukazovat své fotky.

Vtipnou zkušenost mám i z nedávna, kdy jsem s uchazečem z facebookové kampaně komunikovala přes Messenger. Myslela jsem si, že jsem překlikla okno na chat s kamarádem, jenže nepřeklikla, a poslala mu blaženě kakající prasátko. Samozřejmě jsem se hned omluvila a oba jsme se zasmáli. Na osobním setkání to prolomilo ledy natolik, že u nás nastoupil.

Čím vás může uchazeč na pohovoru nejvíce zaujmout?

Tím, že je připravený. Zjistí si dopředu informace, má vlastní nápady či rovnou přinese nějaké podklady. Měli jsme kandidátku, která se ucházela o jeden důležitý post a vypracovávala pro nás projekt. Při prezentaci pak nejenom že splnila zadání, ale přišla ještě s dalšími podklady, udělala si vlastní průzkum a částečně navrhla realizaci. I když člověk nemá vhled do společnosti a nemůže věci navrhnout přesně, tak když vidíme iniciativu, okamžitě křičíme ANO a děláme vše pro to, aby k nám ten kandidát nastoupil. A nejenom to, ale aby u nás byl i spokojený.

Chcete zkusit své štěstí a najít novou práci? Podívejte se na aktuální nabídky práce.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Pohovory bleskově Start kariéry Personalistika a HR