Kupóny
Slevové kupóny jsou velmi účinným marketingovým nástrojem, který dokáže přesvědčit zákazníka k finálnímu nákupu zboží, pokud ještě není ke koupi plně rozhodnutý. Kupóny mohou také přitáhnout pozornost nových zákazníků nebo například odměnit zákazníky stávající. Jedná se o benefity zákazníkům. Jak slevové kupóny fungují a jaké druhy rozlišujeme?
Slevové kupóny
V současnosti není firmy, která by slevové kupóny nebo jinou formu cenového zvýhodnění svým zákazníkům neposkytovala. Zákazníci si na tuto formu benefitů zvykli a hledají ty nejvýhodnější nákupy. V kamenných prodejnách se jedná o kupóny pro stálé zákazníky nebo slevové kupóny, které zákazníci obdrží na e-mail a následně fyzicky uplatní.
Pro e-shopy jsou slevové kupóny a další online zvýhodnění běžnou praxí a předhánějí se mezi sebou, který z nich nabídne zákazníkům zajímavější a výhodnější slevy. E-shopy, které pravidelně využívají slevové kupóny, mají větší množství stálých a spokojených zákazníků.
Druhy slevových kupónů
Rozlišujeme několik druhů slevových kupónů. Pravidla jejich použití musí být vždy předem definována a výsledná sleva je zobrazena v nákupním košíku.
- Sleva na první nákup v e-shopu
- Sleva při nákupu nad určitou částku
- Poštovné zdarma
- Uplatnění kreditů/věrnostních bodů
1. Sleva při prvním nákupu
Velmi častým zvýhodněním, které e-shopy využívají, je sleva na první nákup, neboli sleva pro nové zákazníky. Obvykle tento benefit funguje tak, že zákazník zadá svůj e-mail nebo se registruje k odběru novinek. Na tento e-mail poté zákazník obdrží slevový kód, za pomoci kterého uplatní slevu na první nákup, obvykle ve výši 100 Kč.
2. Sleva při nákupu nad určitou částku
Sleva při nákupu nad určitou částku často přesvědčí zákazníky, aby nakupili za vyšší částku, než měli původně v úmyslu. Toto zvýhodnění funguje způsobem, kdy zákazník při nákupu například nad 1 000 Kč obdrží slevu ve výši 100 Kč, při nákupu nad 2 000 Kč sleva ve výši 200 Kč, atd.
3. Poštovné zdarma
Občas e-shopy spustí akci, kdy všichni zákazníci mají po určitou dobu poštovné zdarma, to často přesvědčí ještě nerozhodné zákazníky k uskutečnění nákupu. Někdy je možné získat poštovné zdarma při nákupu nad určitou částku, například pokud zákazník nakoupí zboží nad 1 000 Kč, má automaticky dopravné zdarma.
4. Uplatnění kreditů/věrnostních bodů
V současnosti je mezi e-shopy oblíbené také odměňování zákazníku tzv. kredity, kdy například za nákup za každou zaplacenou desetikorunu obdrží zákazník kredit ve výši 1 Kč. V případě, že zákazník nakoupí za 100 Kč, získá 10 Kč, při nákupu za 1 000 Kč, získá slevu ve výši 100 Kč. Tuto slevu může zákazník uplatnit při další objednávce. Tímto způsobem motivuje e-shop své zákazníky k dalšímu nákupu.