Výprodej
Nejznámějším marketingovým nástrojem, jak zvýšit prodej a tím i zvýšit zisk společnosti, jsou výprodeje, které se týkají kamenných i online obchodů. Jedná se o jeden z nejstarších způsobů, jak přesvědčit zákazníky k větším nákupům.
Výprodeje
Rozlišujeme sezónní výprodeje a skladové výprodeje. Sezónní výprodeje dělíme na jarní, letní, podzimní a zimní, poté se může například jednat o výprodeje po Vánocích. Mnoho lidí na ně také cíleně čeká, kdy například nenakupují své oblíbené výrobky v prosinci, ale počkají si na leden, kdy se konají povánoční výprodeje.
Velmi časté jsou také skladové výprodeje, kdy například obchod vyprodává starší zboží, aby mohl dát do prodeje novinky a nové zboží.
Výprodeje v kamenných prodejnách
V kamenných prodejnách dochází k pravidelným výprodejům, kde mohou zákazníci nakoupit zlevněné oblečení. Jedná se převážně o sezónní výprodeje nebo o výprodeje posledních kusů.
Výprodeje v e-shopech
V e-shopech probíhají výprodeje velmi podobně a informace většinou naleznete na webových stránkách obchodu. E-shopy výprodeji nalákají více zákazníků, které poté spíše uskuteční objednávku s cílem ušetřit finance.