Affiliate marketing I Jak vydělávat? | VímVíc.cz

Affiliate marketing: Jak růst a vydělávat?

Affilliate marketing. Forma reklamy, která vám pomůže k růstu a větší ziskovosti. Už dříve jsme psali o PPC reklamě, jako o veliké výhodě, kde se platí za prokliknutí. Představte si ale, že by se platilo za provedený prodej. Affiliate marketing je právě v České republice na samém vzestupu. České a slovenské e-shopy hlásí finanční obrat díky affiliate marketingu větší než 50 %.

Affiliate marketing: Jak růst a vydělávat?

Co to je affiliate marketing?

Affiliate marketing je spolupráce e-shopu a affiliate partnerů (externí prodejci). Jejich zisk určuje výpočet procent z prodeje. Procenta z prodeje si předem stanoví obě strany. Affiliate partnerem může být kdokoliv. Obecně se partnery stávají youtubeři, instagramoví influenceři, dokonce i celé magazíny.

Růst prodeje se sleduje prostřednictvím odkazů, přes které affiliate partneři oslovují potencionální zákazníky na stránky e-shopů.

Affiliate marketing: Jak růst a vydělávat?

Jak vydělat s affiliate marketingem?

Prvním předpokladem, že váš marketing bude prosperovat je spolupráce s někým, kdo tomu rozumí. To znamená, že můžete vytvořit spolupráci s úspěšnými affiliate partnery. Ti tak mohou získat celou řadu výhod - výkonnostní bonusy, motivační soutěže apod.

K realizaci můžete také využít služeb reklamních agentur, které se na affiliate marketing zaměřují čím dál víc. Agentura poskytne e-shopu nejlepší možnou propagaci. Zároveň se tak stará o zájmy obchodů i partnerů. Pravidelně analyzuje vývoj affiliate programu, který následně vyhodnocuje a reportuje.

Reklamní agentura poskytne e-shopu nejlepší propagaci

Kolik vyděláte s affiliate programem?

Celkově affiliate programu tvoří 5-15 % z vašeho celkového obratu. Jestliže už e-shop vlastníte, můžete si spočítat, reálný předpoklad pro váš potencionální affiliate program. Pro představu uvedeme příklad.

Představte si, že vlastníte menší obchod. Na základě reklamních aktivit a analýzy konkurence vyhodnotíte, že provize by měla být ve výši 10 %. Během jednoho týdne vám 10 affiliate partnerů sjedná 10 objednávek v celkové hodnotě 5 000 Kč. Prakticky to pro vás znamená obrat 500 000 Kč.

Vy všem partnerům dohromady vyplatíte 50 000 Kč. Výhodná reklama.

Jak vydělávat peníze affiliate programem při sdílených příjmech?

Kámen úrazu může nastat ve chvíli, kdy vyděláváte vysoké výdělky, které mají být společné. Marketingová partnerství si zakládají na dohodě o podílech na výnosech. Je to jeden z nejvyužívanějších způsobů, jak mohou společnosti průběžně vydělávat ve střednědobém i dlouhodobém horizontu.

Revshare, tedy sdílení příjmů, je typ provizí, které mohou být nabídnuty affiliate partnerům za účelem propagace produktů nebo služeb třetích stran. Revshare přináší výhody oproti jiným typům provizí - například PPC reklama.

Sdílené příjmy fungují na principu procentní platby provizí, kterou affiliate partner získá až po dosažení určitého prodeje třetí straně. Ve chvíli, kdy partner dosáhne partnerského programu, bude následně odměněn procentní výplatou z celkového prodeje.

Výhody a nevýhody affiliate marketingu

    Výhody
  • provize jen z uskutečněných prodejů - za storno nebo vrácené zboží se provize neplatí
  • affiliate partneři jsou motivování - bez prodejů nemají odměnu
  • e-shop získá stálého zákazníka - v budoucnu bude nakupovat přímo na e-shopu, provize tak odpadá
  • otevřená cesta k zákazníkům, kteří je těžké a nákladné oslovit
  • správná affiliate reklama získává výhodu nad konkurencí
    Nevýhody
  • komunikovat, organizovat, fakturovat - minimálně 10-15 hodin týdně
  • někteří affiliate partneři okrádají falešnými objednávkami, poškozují ostatní
  • vysoká konkurence - pro malé obchody téměř likvidační
  • nutnost investovat do platformy k vyhodnocení prodeje - cca 19 990 Kč + DPH ročně

Kde se skrývá affiliate reklama?

Affiliate reklamu můžete najít na několika různých místech. Oproti jiným formám reklam, je affiliate marketing opravdovým přínosem zákazníkovi. V porovnání billboardů jsou skutečně užitečnou reklamou, ve které se dozvíte proč produkt potřebujete.

Affiliate program tvoří tzv. cashback portály, produktové katalogy, youtube kanály, instagramové účty a další. Cashback portály slouží k tomu, aby vrátily peníze z nákupu zákazníkům. Produktové katalogy se zaměřují na pomoc při vybírání vhodného produktu. Díky youtubovým a instagramovým účtům se můžete pobavit a zároveň poradit.

Správný affiliate partner

Správný práce affiliate partnera by měla splňovat:

  1. vybrat správný affiliate program
  2. vybrat nejvýhodnější způsob reklamy - zapojit Facebook nebo video
  3. sledujte trendy - přizpůsobte propagaci změnám trhu
  4. získané provize investujte do optimalizování propagace

Staňte se affiliate partnerem

Chcete se stát affiliate partnerem ale nejste zrovna hvězdou Youtube? To vůbec nevadí! Na vrchol se sice nedostanete za týden, ale můžete si postupně vybudovat stálý a solidní příjem. Stačí se všechno správně naučit, a pak už můžete jen vydělávat. Pro spolupráci se musíte přihlásit u některé z affiliate marketingových agentur, které se o vás následně postarají.

Affiliate marketing z technické strany

Aby na váš e-shop mohl být affiliate marketing přidán, musíte na stránky přidat skript, stejně jako například google analytics. Affiliate partner získá jedinečný kód, přes který se na e-shop odkazuje. V případě, že zákazník na odkaz klikne, jeho přístup se prostřednictvím platformy pro affiliate zaznamená. Díky tomu je jasně dohledatelné, který zákazník vstoupil na e-shop přes kterého partnera. To je důležité pro zpětnou vazbu o práci z každého affiliate partnerů.

Pro identifikaci zákazníka nemůžeme vynechat nastavení cookies. Tyto soubory přináší data pro identifikaci zákazníka a přiřazení ho k affiliate partnerovi. V případě, že zákazník vymaže nastavení cookies souborů nebo vyprší jejich platnost, není možné vyhodnotit partnerovi jeho provizi. Většinou se ale 85 % prodejů provede do 3 dnů od prvního kliknutí.

Problém nastává ve chvíli, kdy zákazník využije v nákupu více médií. S těmi jsou z technického hlediska stále problémy. Většinou se stává, že zákazník narazí na affiliate partnera přes mobil, objednávku však provede například odpoledne nebo přes počítač. Identifikace partnera opět není jasná. Znemožnit identifikaci zákazníka lze i programy jako jsou AdBlock nebo Tor.

Jak začít s vlastním affiliate marketingem

Pro vlastní affiliate marketing máte dvě možnosti, jak marketing vést.

  1. Affiliate managerem budete vy
    • Pravdou je, že když budete affiliate marketing vést vy, budete mít perfektní přehled. Na druhou stranu nutno dodat, že pro správné fungování musíte nejdříve strávit hodiny samostudiem, nastavit ho a vše zprovoznit. Nejtěžší kámen úrazu nastane při hledání schopných partnerů.
    • Počítejte také s vysokým časovým vytížením. Minimálně byste měli strávit 10-15 hodin týdně spravováním affiliate programu.
  2. Najmout si profesionálního affiliate managera
    • Vy si zjednodušíte práci, manager už má zkušenosti a ví, co dělat. Umí najít výkonné affiliate partnery ideální pro váš segment. Začne tím, že provede analýzy, díky kterým na základě svých zkušeností, vyhodnotí nejlepší možný postup.
    • Vám všechno vysvětlí, nicméně tu práci bude dělat za vás. Vám budou pravidelně přicházet reporty a zisky.
Profesionální affiliate manager vyhodnotí nejlepší postup pro váš e-shop

Affiliate sítě v České republice

Na českém trhu můžete najít celou řadu společností, které se zabývají affiliate marketingu. Affiliate síť, která má zastoupení mimo jiné i v Česku je VIVnetworks.com. Společnost se věnuje affiliate programu na českém, ale také slovenském, polském a maďarském trhu. Dokonce zastupuje významné klienty, kterým spravuje affiliate marketing - Zoot.cz, Tchibo, mBank.cz.

Vyplatí se v dnešní době affiliate marketing?

Vzhledem k tomu, že se v České republice rozrůstají e-shopy, tak se affiliate marketing rozhodně vyplatí. Česká republika má mnoho internetových obchodů, přitom ani polovina z nich nemá affiliate marketing. Prostor tu teda určitě máme.

Affiliate marketing se za určitých podmínek vyplatí i menším e-shopům. Musí partnerovi garantovat, že na trhu bude alespoň rok nebo dva. Menší e-shopy mají samozřejmě problém při hledání správných affiliate partnerů. Ti totiž raději spolupracují s většími firmami, které jsou schopné zaručit fungování na trhu na pár let dopředu.

Provozovatel e-shopu si musí odpovědět na pár otázek. Musí si uvědomit, jestli je jeho produkt prodatelný prostřednictvím Facebooku apod. A nejdůležitější krok. Najít vhodného affiliate partnera, který dokáže produkt prodat. Výhodou může být, když partnerovi nabídne něco navíc, co větší e-shopy nenabízejí.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Start kariéry Úspěch v kariéře