Poslali jste firmě životopis, ale nepřišla vám na něj žádná zpětná vazba? Bohužel se tento problém týká až dvou třetin zájemců o práci. Přečtěte si, proč by měli personalisté uchazečům o práci odpovídat nejlépe do jednoho týdne.
Dvě třetiny lidí nedostanou odpověď
Možná to také znáte, zaujme vás nabídka práce, pošlete životopis a čekáte. Uplyne týden, dva...A pak vám dojde, že čekáte marně a odpovědi se už nikdy nedočkáte. Přesně takto dopadnou dvě třetiny lidí, kteří se také ucházejí o práci. Přitom na takové jednání personalistů doplácí nejen uchazeč, ale také celá firma. Špatná komunikace firmy totiž vytváří špatnou reklamu.
Odpověď nejlépe do týdne
Ačkoliv trh práce přináší dennodenně nové pracovní nabídky a firmy hledají stále nové zaměstnance, nezvládají se zájemci o pozici komunikovat. Svoji odpověď se nedozví 68 % uchazečů o práci. Vyplývá to z průzkumu LMC, kterého se zúčastnilo tisíc firem a 10 tisíc lidí. Polovina dotázaných by se výsledek přijímacího řízení ráda dozvěděla do týdne, maximálně do dvou týdnů. Pozdější odpovědi už uchazeči vnímají jako bezpředmětné. Přitom odpověď je slušnost a věta v inzerátu: “Pokud se vám do 14 dnů neozveme, vybrali jsme jiného kandidáta”, na tom nic nemění.
Trh práce je přesycen, ale komunikace stále vázne.
Sociální sítě jako mocná zbraň
Firmy jsou sice vůči zájemci v lepší pozici, ale ani tak by neměly zapomínat na slušnost a formální povinnost. Pokud se personalisté rozhodnou neodpovídat svým zájemcům, tak nejen, že celá firma bude působit arogantně, ale také v nich mohou probudit negativní emoce. A takový rozhořčený uchazeč o práci má v dnešní době velmi mocnou zbraň, kterými jsou sociální sítě nebo hodnocení zaměstnavatelů. Průzkum ukazuje, že celých 91 % lidí, kteří nedostali odpověď na inzerát práce, pokládá firmu za nedůvěryhodnou a dokonce 86 % uchazečů se neváhá podělit o svůj negativní názor s přáteli.
Jeden e-mail bez odezvy a nulová komunikace může vytvořit velmi nepěknou reklamu celé firmě.
Čas je to, oč běží
Navíc, jistě znáte ten pocit, kdy nevíte na čem jste. Pokud máte tento pocit už opravdu dlouho, začnete ztrácet chuť a motivaci do dalšího hledání a komunikace. Kdyby firma reagovala rychleji, zájemce o danou pracovní pozici by mohl začít rychleji hledat jinde. A proč tedy personalisté neodpovídají? Polovina dotázaných uvádí jako hlavní příčinu časovou vytíženost. Více než 40 % personalistů čeká na vyjádření své firmy. Třetina se pak cítí hloupě kvůli délce celého procesu, a tak raději neodepíše. Přitom je ale prokázáno, že pokud firma svým zájemcům odepisuje, zvýší se jejich zájem o volné místo až o 20 %.