Práce pro ČSOB je skutečně záslužná, říká výkonná manažerka B-3 servisů, Kateřina Petrovová | VímVíc.cz

Práce pro ČSOB je skutečně záslužná, říká výkonná manažerka B-3 servisů, Kateřina Petrovová

30. 03. 2018

Přinášíme vám rozhovor s Kateřinou Petrovovou, která má na starosti Junior tým ČSOB, přes který nastupují všichni noví zaměstnanci do centrály v Hradci Králové a Náchodě. Jak se na pohovor připravit a co vás v ČSOB čeká?

Práce pro ČSOB je skutečně záslužná, říká výkonná manažerka B-3 servisů, Kateřina Petrovová

Jak vaše kariéra u ČSOB začala a co vás nejvíce zaujalo?

Na výběrovém řízení do ČSOB jsem byla v listopadu 2017. Sama tedy nejsem ve firmě dlouho, ovšem to, co mě přemluvilo zde začít pracovat, bylo nadšení mého budoucího vedoucího. Když jsem později obcházela všechny týmy, tak se na dotaz, co je v práci drží, všude skloňovalo to stejné. Že si v práci nejvíce cení kolektivů, ve kterých pracují a vedoucích, kteří je motivují.

„Nejvíce si v ČSOB ceníme motivujících vedoucích a kolektivu.”

Hned po nástupu mě kolegové zapojili, nabídli mi pomoc, vše mi ochotně vysvětlovali. Vím, že se takto chovají ke všem nováčkům, protože si sami uvědomují, že není jednoduché někde začínat. Adaptace je pak díky tomu pro nás „nováčky“ mnohem jednodušší.

„Vstup k nám začíná už na recepci, kde sedí vždy usměvaví vrátní, kteří pomůžou s orientací v domě, případně zjistí, co je potřeba.

Co čekáte od svých zaměstnanců?

Nastupuje k nám spousta studentů a u nich nečekáme, že mají odborné znalosti. Co ale čekáme, je právě to nadšení. Jít pracovat do call centra asi není snem absolventů škol. Na druhou stranu, poté všichni zmiňují, že to pro ně byla obrovská zkušenost. Naučí se komunikovat, řešit nestandardní situace a také si vycvičí schopnost empatie. Mně samotné daly dva roky na lince do života mnoho.

Jak u vás probíhají pohovory? Snažíte se navodit příjemnou atmosféru?

U pohovorů se nemusíme snažit navodit příjemnou atmosféru, jelikož ta je prostě v tomto domě všudy přítomna. Dále je pro nás důležité, aby i kandidát věděl, do čeho jde. Nic neskrýváme a ukazujeme realitu. Pokud někdo ví, že práci v open space nechce, nebudeme mlžit a tvrdit, že někde nějaké kanceláře máme, když víme, že většina uchazečů bude pracovat právě v open space.

„U pohovorů se ani nemusíme snažit navodit příjemnou atmosféru. Ta je prostě v tomto domě všudypřítomná.”

Zároveň čekáme upřímnost i od našich budoucích zaměstnanců. A pokud například vědí, že nechtějí pracovat o víkendech, jsme rádi, když nám to řeknou. Máme zde totiž různá oddělení s různou pracovní dobou a můžeme se v tomto uchazečům skutečně přizpůsobit.

ČSOB tým

Benefity práce v ČSOB

Pokud přemýšlíte, zda pracovat v ČSOB, potěšit a přesvědčit by vás mohl například některý z těchto zaměstnaneckých benefitů:

  • Neomezený tarif na telefon
  • Sick days
  • Příspěvek do CAFETERIE – 8100 Kč ročně
  • Zvýhodněné produkty skupiny ČSOB
  • Příspěvek na stravování
  • Týden dovolené navíc
  • Příspěvky na sport
  • Osmihodinová pracovní doba - nemusí se napracovávat půlhodinová pauza na oběd

Jaký by podle vás měl být ideální kandidát?

Od kandidátů žádáme, aby byli sami sebou. Nastupují do týmů, které jsou složeny z individualit a nemáme zájem tady nikoho předělávat. Prostě jen chceme, aby nás každý nový zaměstnanec sám obohatil.

Pokládáte uchazečům nějaké záludnější otázky?

U nás na pohovoru nečekejte žádné záludnosti. Práce v bance v klientských službách není jednoduchá, žádá si plné soustředění a ochotu ze strany našich zaměstnanců. Není se ovšem čeho bát - odborné dovednosti získá nastupující zaměstnanec až u nás, nemusí se tedy učit zpaměti produkty ČSOB ☺. Ovšem zjistit si o ČSOB nějaké informace ještě před pohovorem je určitě výhodou.

„Zjistit si o ČSOB nějaké informace ještě před pohovorem je určitě výhodou."

Čím vás může uchazeč potěšit?

Já chápu výběrové řízení jako oboustranný výběr. Stejně jako my si vybíráme vhodného kandidáta, který zapadne do našeho týmu, kandidáti si vybírají vhodného zaměstnavatele. Jsme tedy rádi, pokud se uchazeči sami aktivně ptají. V práci trávíme většinu dne a pracovní kolektiv je svým způsobem naše druhá rodina, proto je důležité, abychom se tam cítili dobře.

Co vás na práci v ČSOB nejvíce baví?

Důležité je, že tato práce je záslužná. Že můžete někomu pomoci. Člověk se cítí potřebný a já i po 15ti letech v tomto oboru musím říct, že mám upřímnou radost, když slyším poděkování za pomoc v nenadálých situacích, do kterých se naši klienti leckdy dostávají. Také mě těší posun lidí od nástupu. Ráda pozoruji, jak se z těchto lidí stávají profesionálové a největší radost mám z těch, kteří mě časem přeskočí.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Start kariéry Uvnitř firem a kanceláří