Na začátku tohoto týdne se v našich firemních prostorách v Černé labuti konal již devátý HR večer, pro který bylo zvoleno téma Jak najít a zaujmout ajťáky.
Prvním přednášejícím byl Jiří Herodek, který má letité zkušenosti s náborem v agentuře i interním HR. Tématem Jirkovi přednášky bylo 10 neobvyklých zdrojů, kde hledat kandidáty.
Všichni jistě víme, že při hledání nových zaměstnanců je skvělé využít stránky, jako je Facebook, Twitter, LinkedIn. Co ale dělat, když všechny tyto zdroje selžou? Díky Jirkovi jsme měli možnost dozvědět se o deseti dalších zdrojích, které nejsou tolik známé, a my díky nim můžete najít kandidáty, které nikdo jiný nenajde.
Pojďme se podívat alespoň na pět z nich:
1. Google Scholar
Tento volně přístupný webový prohlížeč spadá pod společnost Google a je velmi šikovným nástrojem, pokud hledáte někoho z vědecké komunity.
2. AngelList
Na této webové stránce najdete především uchazeče o zaměstnání, kteří chtějí pracovat ve startupech a začínající investory. Tato stránka slouží také jako Free Job Board a Talent Search Engine.
3. Reddit
Reddit funguje jako online fórum. Pokud zde kandidáty vyhledáváte, můžete si být jisti, že jsou důvěryhodní, jelikož každý, kdo se sem chce zaregistrovat, musí být schválen.
4. InterNations
Zde můžete hledat kandidáty mezi lidmi z celého světa, jelikož tato stránka vznikla především pro ty, kteří si chtějí vyzkoušet život v cizí zemi. Obsahuje podrobné informace o destinacích po celém světe, včetně podrobných rad ohledně pracovních povoleních, obchodní etiketě.
5. Dribbble
Pokud hledáte designéry a kreativní lidi, určitě Dribbble vyzkoušejte. Výhodou této stránky je, že si zde můžete jejich práci prohlédnout.
Druhým přednášejícím byla Zdenka Krejčíková, která se stala Recruiterem roku 2018. Podle Zdenky je recruitment především o emocích, a právě tomu tématu se během své přednášky věnovala.
V první části své přednášky nám Zdenka řekla, jak úspěšně oslovovat kandidáty. Pokud chceme kandidáta oslovit, je dobré pracovat s oslovením jako s příběhem. Nejprve pošleme kandidátovi první zprávu, která bude obsahovat prezentaci vytvořenou přímo pro něj, a která bude sestavena z informací, které jsme si o daném uchazeči našli. Poté bude následovat druhá zpráva, ve které budou obsaženy informace o naší společnosti a výběrovém řízení. Poslední zpráva nám poslouží jako rozloučení. Požádáme v ní kandidáta o odpověď a projevíme zájem o to, abychom s ním mohli zůstat v kontaktu i do budoucna.
Je důležité, abychom tyto zprávy posílali v různé časy 2 dny po sobě, aby na nás kandidát nezapomněl.
A jak bychom se, podle Zdenky, měli chovat, abychom daného kandidáta získali?
Nejdůležitější je, aby se u nás cítil dobře už při pohovoru. Proto je dobré ho na úvod seznámit s průběhem výběrového řízení a po pohovoru ho provést firmou, aby viděl, jak vypadá její prostředí. Při loučení je hezké, když kandidátovi věnujete nějaký malý firemní dáreček.
Pokud se nám daný kandidát opravdu zamlouvá a chceme ho do firmy získat, můžeme ho pozvat na některou z firemních akcí, kde bude mít možnost seznámit se s týmem.
Podle Zdenky je při náboru nových kandidátů důležité myslet na dvě věci. První z nich je, že ať dopadne pohovor jakkoliv, měli bychom dát kandidátovi zpětnou vazbu do jednoho týdne od pohovoru. Druhá zní takto: Kandidát si po týdnu nebude pamatovat, co všechno jsme mu řekli, ale bude si pamatovat, jak se u toho cítil.
Nakonec jsme se se Zdenkou zabývali bývalými zaměstnanci, na které bychom také neměli zapomínat. Pokud s nimi i po jejich odchodu z firmy chceme zůstat v kontaktu, a je toto přání oboustranné, můžeme jim například posílat newslettery a zvát je na firemní akce. Důležité je myslet na to, že spokojení zaměstnanci jsou skvělou referenční hodnotou.
Po obou přednáškách následoval již tradiční networking s výborným občerstvením a skleničkou Prosecca.
Nám se celý večer moc líbil a už teď se těšíme na ten následující. Pokud byste se i vy chtěli zúčastnit některého z následujících HR večerů, sledujte náš Facebook, ať vám nic neunikne.