Přinášíme vám rozhovor o tom, jak vypadá pohovor v Notinu. Které vlastnosti jsou klíčové pro to, abyste byli úspěšní? Jaké otázky vás mohou zaskočit? Mrkněte, co vás na pohovoru v Notinu čeká.
Jak probíhá přijímací řízení do Notina?
Přijímací řízení u nás probíhá celkem standardně. Ať už hledáme člověka aktivně nebo se k nám uchazeč přihlásí přes naše kariérní stránky, tak nejprve voláme, zjistíme si základní informace a domluvíme si osobní schůzku. Co se týče našich pohovorů tak se je snažíme vést poměrně neformálně, aby kandidáti nebyli zbytečně ve stresu a cítili se u nás dobře. Koneckonců taková atmosféra v Notinu běžně panuje. Pokud je to možné, tak jsou pohovory jednokolové nebo maximálně dvoukolové. U manažerských pozic může být samozřejmě kol více. U některých pozic také volíme formu hromadného výběrového řízení, kde kandidáti zkouší úkoly, které odráží tu skutečnou povahu práce na dané pozici.
Většinou jsou pohovory jednokolové až dvoukolové v závislosti na dané pozici.
Zcela jinak u nás probíhá nábor na pozice do skladu. Protože jsme jako firma výrazně ovlivněni sezónností, musíme personální kapacity skladu před Vánoci zvýšit o několik stovek nových pracovníků. Běží nám kampaně v rádiích, na sociálních sítích, ale také offline skrze plakáty ve městech a školách. Zájem o práci nebo brigádu ve skladu bývá veliký, a proto máme od září speciální HR linku, na kterou volají uchazeči o práci. Na lince jsou informováni o práci a my zjistíme zásadní informace od nich samotných. Poté je s uchazeči domluven termín na náš polygon (testovací centrum), kde si v hodině a půl vyzkouší zabalit balíček a pracovat se čtečkou. Můžou tak zjistit, jestli je práce jako taková bude bavit. Také mají příležitost se do skladu osobně podívat.
kolem Vánoc nabíráme do skladů stovky nových pracovníků na výpomoc.
Jakou vlastnost by měl mít každý kandidát?
Nejdůležitější vlastností je selský rozum. Potřebujeme, aby naši zaměstnanci přemýšleli o tom, co dělají a oceňujeme, pokud člověk přichází s novými nápady na zlepšení a zefektivnění. Také je pro nás důležitá flexibilita a zodpovědnost. Naše firma působí ve vysoce konkurenčním prostředí a rychle se rozvíjí. Proto je u nás nutné umět pružně reagovat na změny a pracovat samostatně.
Čím vás může uchazeč na pohovoru ohromit?
Může to vyznít jako samozřejmost, ale bohužel to tak často není. Jsem vždycky mile překvapená, když si kandidáti o firmě zjistí informace předem. Spousta kandidátů na pohovoru ani neví, jestli jsme česká nebo zahraniční firma natož aby si zjistili nějaká zajímavá čísla.
Uchazeči nás opravdu potěší, pokud si zjistí o naší firmě nějaké informace ještě předtím, než k nám přijdou na pohovor.
Jaké tipy byste dali uchazečům, kteří se k vám chystají na pohovor?
Určitě máme rádi, když je kandidát uvolněný a sám sebou. Proto nevyžadujeme na pohovorech žádný kodex oblékání. Dál oceňujeme, když si kandidát dobře prostuduje inzerát a popřemýšlí nad ním. Chceme, aby k nám kandidát přišel už s nějakou představou o dané pracovní pozici a věděl, proč o tu pozici má vlastně zájem a co se mu na ni líbí. A jak už jsem říkala, kromě pozice si také prostudovat informace o firmě.
Tip: Zaměstnanci Notino připravují pro zákazníky zajímavé slevy. Nepropásni aktuální Notino slevové kódy!
Máte nějaký vtipný zážitek nebo zajímavou zkušenost z pohovoru?
Zajímavý byl například pohovor s kandidátem na vyšší manažerskou pozici. Tak jsme se s ním zapovídali, že pohovor nakonec trval 3,5 hodiny. Někdy jsou vtipné i pohovory přes Skype. Jednomu kandidátovi ze Španělska takto u pohovoru přes Skype asistovala jeho kočka.
Jednomu uchazeči ze Španělska asistovala při Skype pohovoru kočka.
Na jakou nejzáludnější otázku se na pohovorech ptáte?
Nemáme připravenou žádnou záludnou sadu otázek. Pokud dáváme nějaké náročnější otázky, jsou spíše odborného charakteru a týkají se konkrétní pozice. Jinak se také snažíme jít při pohovorech více do detailů, abychom kandidáty opravdu lépe poznali.