Každý den, 288 milionů lidí používá Twitter, 300 milionů Instagram a 890 milionů Facebook. Sociální sítě se díky své oblíbenosti staly marketingovými platformami.
Sociální média se jednoduše staly spolehlivým místem pro pracovní trh.
V současnosti používají různé společnosti aplikace, jako jsou GitHub pro softwarové deveopery a Dribble pro designéry. Na druhou stranu mnoho jiných společností ani netuší, jak moc by jim tyto aplikace mohly pomoci.
Zajímavostí jsou také mileniálové. Myslí totiž trochu jinak, než předešlé generace. Jsou něco jako atleti, kteří zůstávají v týmu pouze tehdy, když je spolupráce výhodná pouze pro oba dva. A mileniálové hledají na těchto platformách. Proto, jestli jsou vaší cílovou skupinou, budete se muset přizpůsobit.
Věděli jste, že například Twitter je v současnosti nejrychleji rostoucí platformou, která se zaměřuje i na získávání zaměstnanců?
Podle Society for Human Resource Management 54 % používá Facebook, 8 % Google+ a YouTube a dokonce 4 % Pinterest na hledání zaměstnanců.
Na co se ale zaměřit, abyste získali opravdu ty nejlepší zaměstnance?
-
Zaměřte se na vaši značku
Možná je vaše firma je skvělá, ale nemáte tak dobrou propagaci. Možná je vaše firma průměrná, ale marketing má skvělý. V každém případě stojí za to, abyste se věnovali oběma stránkám a zlepšili vše. Zaměstnanci rádi pracují ve skvělém prostředí, o kterém vědí i lidé venku.
-
Motivujte vaše stávající zaměstnance
Nejlepší způsob, jak upoutat pozornost kandidátů je motivovat vaše stávající zaměstnance, aby pěli chvalozpěvy na vaši firmu. Samozřejmě nemůžete nikoho nutit, a pokud vaše prostředí ve firmě není na chválení, bude nejdříve třeba zapracovat na tom. Každopádně stále pamatujte na to, že vaši zaměstnanci jsou největším potenciálem ve vaší společnosti, ať už se to týká čehokoli.
-
Vylepšujte vaše sociální sítě
Vaše společnost by měla oslavovat vaše úspěchy skrze sociální sítě. Sdílejte se svými fanoušky a podporovateli důležité okamžiky vaší firmy. Neříkáme, abyste zahltili vaše firemní profily příspěvky, ale každý podporovatel bude rád, když uvidí, že se ve vaší firmě něco děje. A že o nejsou klasické firemní události, ale i neformální aktivity, které podporují skvělou atmosféru ve firmě.
Přečtěte si také článek Ivo Praxe na téma sociální sítě a recruiting.