Zábavná videa jsou nový způsob, jak získat zaměstnance
Vzhledem k nízké zaměstnanosti se firmy musí snažit, aby si uchazeči vybrali právě je. Nový trend teď velí natáčet HR videa, která zájemcům přiblíží, jak to v dané firmě chodí.
Nezaměstnanost a nedostatek kandidátů
Firmy musí kvůli nedostatku zájemců o práci, cílit také na ty, kteří práci zrovna nehledají. Snaží se přesvědčit o tom, že jejich firma je lepší než ta, ve které v současné době pracují. Upoutat pozornost tak musí různými, i netradičními, způsoby. Jedním z nich jsou například HR videa, což je něco jako promo video a firemní video, které ale nepopisuje tolik produkt, jako spíš třeba atmosféru ve firmě a benefity.
Firmy se přesvědčit i takzvané pasivní zájemce.
Zaměstnanci chtějí měnit práci
Průzkum společnosti Grafton ukazuje, že lidé jsou čím dál více ochotní měnit svou současnou pracovní pozici. Téměř 23 % respondentů uvedlo, že by rádi změnili zaměstnání do jednoho měsíce, a dokonce 45 % lidí by chtělo změnit práci v rámci jednoho roku. Firmy mají proto skvělou příležitost získat zajímavé zaměstnance. Musí ale udělat něco navíc. A to třeba nahrát kariérní video.
Téměř 23 % respondentů uvedlo, že by rádi změnili zaměstnání do jednoho měsíce, a dokonce 45 % lidí by chtělo změnit práci v rámci jednoho roku.
Soutěž, kterou vyhlašuje Recruitment Academy, hodnotí právě daná firemní a kariérní videa. Hodnotí hlavně jejich úroveň, zábavnost a také kreativitu a to, jak jsou videa schopna dané jedince oslovit. Podle ní je důležité odlišit se od ostatních a současně oslovit co možná největší počet cílové skupiny. Konkurence je ovšem obrovská a stále roste a lidé hledají kromě pracovního uplatnění také seberealizaci v příjemné firmě.
Nábor zaměstnanců pomocí videa
Firemní video začíná být v dnešní době poměrně tradičním prostředkem pro nábor. Uchazeči se v něm totiž dozví všechno potřebné, a navíc mají rovnou i prohlídku firmy a často si mohou i poslechnout rozhovory se svými potenciálními kolegy. Již výše zmíněná společnost Recruitment Academy vytvořila dvě soutěžní kategorie - firmy s méně než 50 zaměstnanci a firmy s více než 50 zaměstnanci. První místo soutěže o nejlepší firemní video získala společnost Zelenka Czech Republic v první kategorii a společnost Symbio v kategorii druhé.
Nejlepší kariérní stránky má ČEZ
Společnost vyhlašovala také firmy s nejlepšími kariérními stránkami. Ocenění zde získala firma ČEZ a mezi malými firmami to byla firma iRecruit.cz.
Pokud přemýšlíte o tom, že změníte práci, podívejte se na aktuální nabídky práce.

Pracovní nabídky
Máte spoustu volného času? Neseďte doma a přijďte si k nám vydělat až 40 000 Kč/měsíčně! Naplánujte si práci tak, jak se to hodí vám. Budete rozvážet vaším nebo autem půjčeným od nás. Máte raději kolo nebo chůzi? Volbu necháme na Vás.
Aktuálně hledáme seniorní bankéře na různé pobočky po celé Praze. Přijďte se s námi pobavit o tom, jaká lokalita, tým a zaměření by Vám vyhovovalo nejvíce.
Hledáš flexibilní a rozmanitou práci, kterou si můžeš přizpůsobit svým potřebám? Přidej se do týmu DoDo jako řidič pro rozvoz nákupů v Praze.