Zábavná videa jsou nový způsob, jak získat zaměstnance | VímVíc.cz

Zábavná videa jsou nový způsob, jak získat zaměstnance

28. 02. 2018

Vzhledem k nízké zaměstnanosti se firmy musí snažit, aby si uchazeči vybrali právě je. Nový trend teď velí natáčet HR videa, která zájemcům přiblíží, jak to v dané firmě chodí.

Zábavná videa jsou nový způsob, jak získat zaměstnance

Nezaměstnanost a nedostatek kandidátů

Firmy musí kvůli nedostatku zájemců o práci, cílit také na ty, kteří práci zrovna nehledají. Snaží se přesvědčit o tom, že jejich firma je lepší než ta, ve které v současné době pracují. Upoutat pozornost tak musí různými, i netradičními, způsoby. Jedním z nich jsou například HR videa, což je něco jako promo video a firemní video, které ale nepopisuje tolik produkt, jako spíš třeba atmosféru ve firmě a benefity.

Firmy se přesvědčit i takzvané pasivní zájemce.

Zaměstnanci chtějí měnit práci

Průzkum společnosti Grafton ukazuje, že lidé jsou čím dál více ochotní měnit svou současnou pracovní pozici. Téměř 23 % respondentů uvedlo, že by rádi změnili zaměstnání do jednoho měsíce, a dokonce 45 % lidí by chtělo změnit práci v rámci jednoho roku. Firmy mají proto skvělou příležitost získat zajímavé zaměstnance. Musí ale udělat něco navíc. A to třeba nahrát kariérní video.

Téměř 23 % respondentů uvedlo, že by rádi změnili zaměstnání do jednoho měsíce, a dokonce 45 % lidí by chtělo změnit práci v rámci jednoho roku.

Soutěž, kterou vyhlašuje Recruitment Academy, hodnotí právě daná firemní a kariérní videa. Hodnotí hlavně jejich úroveň, zábavnost a také kreativitu a to, jak jsou videa schopna dané jedince oslovit. Podle ní je důležité odlišit se od ostatních a současně oslovit co možná největší počet cílové skupiny. Konkurence je ovšem obrovská a stále roste a lidé hledají kromě pracovního uplatnění také seberealizaci v příjemné firmě.

Nábor zaměstnanců pomocí videa

Firemní video začíná být v dnešní době poměrně tradičním prostředkem pro nábor. Uchazeči se v něm totiž dozví všechno potřebné, a navíc mají rovnou i prohlídku firmy a často si mohou i poslechnout rozhovory se svými potenciálními kolegy. Již výše zmíněná společnost Recruitment Academy vytvořila dvě soutěžní kategorie - firmy s méně než 50 zaměstnanci a firmy s více než 50 zaměstnanci. První místo soutěže o nejlepší firemní video získala společnost Zelenka Czech Republic v první kategorii a společnost Symbio v kategorii druhé.

Nejlepší kariérní stránky má ČEZ

Společnost vyhlašovala také firmy s nejlepšími kariérními stránkami. Ocenění zde získala firma ČEZ a mezi malými firmami to byla firma iRecruit.cz.

Pokud přemýšlíte o tom, že změníte práci, podívejte se na aktuální nabídky práce.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Ze života firem a kanceláří