Pohovor jako nástroj brand buildingu? Zaujměte svoje kandidáty | VímVíc.cz

Pohovor jako nástroj brand buildingu? Zaujměte svoje kandidáty

11. 12. 2017

Jaký je váš přístup k pohovorům s uchazeči? Snažíte se poukázat na přátelskou atmosféru firmy anebo spíš praktikujete něco jako “výslech”? Čemu se při pohovoru vyhnout a jak zaručit dobrou pověst vaší firmy?

Pohovor jako nástroj brand buildingu? Zaujměte svoje kandidáty

Brand building: Patří sem i pohovor?

Představte si situaci. Přicházíte na pohovor do firmy, kde je všechno poměrně zmatečné, nebo naopak zvláštně striktní. Jdete dál a setkáváte se s recruitery, kteří se rozhodně nechovají podle vašich představ. Jsou velmi chladní, přehnaně profesionální...Jednoduše řečeno - něco vám tam “neštymuje”. Toto je poměrně velký problém, protože firma začíná na uchazeče působit hned v okamžiku, kdy do ní vkročí. A vzhledem k tomu, že do pracovního procesu nastupuje nová generace, tzv mileniálové, jejichž hlavní podmínka je, aby je práce bavila a aby se jim líbila a firemní kultura a atmosféra. Z toho vyplývá, že brand building a pohovor jsou úzce spojeny a firmy by pomalu svůj přístup měly inovovat.

Pokud chtějí firmy získávat kvalitní uchazeče, měly by je motivovat hned na pohovoru.

Jak “sdílíte” vaši pracovní nabídku?

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak veřejně prezentujete svoji firmu a jak pak třeba sdílíte vaše nabídky práce na internet? Tento bod patří mezi vyšší mety, ale i tak byste ho neměli opominout. Obě věci by totiž měly dávat dohromady smysl. Pokud jste tradiční společnost spíše se starším kolektivem, pravděpodobně by bylo vhodné, aby i pracovní nabídka vyznívala velmi tradičně a “uhlazeně”. Naopak pokud jste mladý startup jako třeba STRV, můžete si dovolit být o něco více kreativní. Mnoho uchazečů je totiž nejistých z toho, že se například hlásí do firmy, kde má být “mladý kolektiv” a přijdou někam, kde je čeká delší výslech od starších jedinců.

Dávejte si záležet na tom, aby všechny části vašeho brand buildingu dávaly smysl.

Pracovní pohovor? Buďte přátelští

Základní věc, na kterou byste při náboru měli myslet je to, že uchazeči se nemusí hlásit pouze do vaší firmy. To, že na něj budete tlačit nebo se budete snažit zahnat do kouta není nejlepší způsob, jak ho získat. A vzhledem k tomu, že v dnešní době v České republice vysoce převyšuje nabídka práce nad poptávkou, můžete mít s takovým stylem vedení pohovorů do budoucna problém.

Víte, jaké všechny náležitosti má pracovní smlouva?

Uchazeči dnes mají velkou výhodu, neboť nabídka vysoce převyšuje poptávku.

Recruiting: Kdo ho dělá dobře?

Některé firmy už samozřejmě přišly na to, že důležitější než slova jsou činy. Uvědomily si, že je potřeba k uchazečům přistupovat lidsky a že pohovor je první kontakt uchazeče s firmou. Jestliže se zklamou, práci nevezmou. Pokud je ale firma a přístup jejích recruiterů zaujem, budou velmi pravděpodobně, šířit její dobrou pověst i tehdy, když nakonec do firmy nenastoupí.

Přemýšlejte nad tím, jaký dojem by si měli uchazeči o vaší firmě odnést. Pokud budete k náboru přistupovat svědomitě a smysluplně, velmi se vám to vyplatí.

článek je uzamčen
Zadejte svůj e-mail pro otevření článku.
nebo

Témata:

Pracovní pohovor Úspěch v kariéře Personalistika a HR